Introduction
360 marketing agencies. Αυτή η μάστιγα.
Ενώ στο εξωτερικό παρακολουθώ αρκετά niche agencies που επικεντρώνονται σε 1 μόνο service, στην Ελλάδα ακόμα βλέπω συναδέλφους να θέλουν να δημιουργήσουν ένα agency που να τα παρέχει όλα, το λεγόμενο 360 agency.
Don’t get me wrong, ας ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα εξαρχής.
Δεν υπάρχει τίποτα κακό με ένα 360 marketing agency, αλλά δεν είναι για όλους και θέλει ιδιαίτερη διαχείριση.
Επίσης καταλαβαίνω πως πολλές φορές η ελληνική αγορά το ζητάει. “Θέλω έναν να τα κάνει όλα”. Χμμ κι εμείς οι digital marketers, ο καθένας με το δικό του expertise και τις δικές του τιμές, τι κάνουμε; Αν (υποθετικά) το SEO κοστίζει 4.000€/μήνα, το paid advertising 1.500€, τα social media €500, το email marketing 600€ τότε πόσο πρέπει να κοστίζει ένα All in one service;
Έχοντας άμεση επαφή με τα trends και τα services του εξωτερικού μήπως πρέπει να εκπαιδεύσουμε και τον Έλληνα επιχειρηματία ότι είναι άλλο το Social Media Management και άλλο το Email Newsletter; Σίγουρα έχουν γίνει άπειρες συζητήσεις επί αυτού, και ο σκοπός μου δεν είναι να ξεκινήσω άλλη μία.
Παρ’όλα αυτά βλέπω ότι θεωρείται εξαιρετικά γοητευτικό να λες ότι τα κάνεις όλα. Well it’s not.
Και θα το αναλύσω όσο το δυνατόν καλύτερα βάσει της δικής μας εμπειρίας με την WEDOHYPE.
Backstory
Ξεκινώντας επίσημα το 2019 ιδρύσαμε με τον @Thanasis ένα digital agency. Και οι 2 μας είχαμε αρκετή εμπειρία κυρίως στο web development αλλά και αρκετή γνώση γύρω από το SEO, Email Marketing, Facebook & Google ads καθότι καταπιανόμασταν αρκετά και με αυτά.
Έτσι, για τουλάχιστον 1μιση χρόνο – συνηθισμένοι στο να “τα κάνουμε όλα” – προσφέραμε υπηρεσίες για όλα τα verticals. Ευτυχώς, λόγω του ότι ήμασταν παθιασμένοι και υπομονετικοί, δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο πρόβλημα και έμειναν όλοι ευχαριστημένοι ενώ καταφέραμε να δημιουργήσουμε αρκετά case studies που μας έδωσαν παραπάνω boost.
Δεν άργησε όμως να έρθει η στιγμή του burnout και του άγχους. Σε καθημερινή βάση:
- Αγχωνόμασταν για τα ads και το performance τους
- Γράφαμε άρθρα για SEO & Content Marketing προσπαθώντας να εξηγήσουμε ότι τα αποτελέσματα χρειάζονται υπομονή
- Στηναμε Chatbots για να ενισχύσουμε τα αποτελέσματα με lead generation
- Σχεδιάζαμε email καμπάνιες για να δείξουμε στον πελάτη ότι και αυτό είναι ένα αξιόλογο κανάλι
- Κατασκευάζαμε websites για πολλές διαφορετικές επιχειρήσεις με διαφορετικές ανάγκες η κάθε μία
- Έπρεπε – φυσικά – να έχουμε σχεδόν καθημερινή επικοινωνία με πελάτες και να τους ενημερώνουμε για όλες τις παραπάνω διαφορετικές ενέργειες
Και όλα αυτά χωρίς να υπάρχουν διαδικασίες και SOPs. Που χρόνος για documentation;
Προφανώς όλο αυτό σε συνδυασμό με κάποιους “οχι-και-τοσο-easygoing-πελάτες” δημιούργησε περαιτέρω άγχος και στρες στην καθημερινότητα μας. Και όσο η δουλειά αυξανόταν, τόσο αυξανόταν και η αγανάκτηση.
Φτάνοντας όμως στο τέλος του 2021 και κάνοντας έναν γρήγορο υπολογισμό παρατηρήσαμε πως το 85% του τζίρου προερχόταν από το web development, κάτι που πολύ γρήγορα μας βοήθησε να πάρουμε την απόφαση να σταματήσουμε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία.
Εν τέλει, 1 χρόνο μετά καταλάβαμε πως ήταν η πιο σωστή απόφαση διότι πλέον, κάναμε focus σε 1 service (web development), παρέχουμε τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα, δημιουργήσαμε processes για καλύτερο delivery και ποιότητα ενώ αυξήσαμε και την χρέωση μας.
Small team vs Many Services
Σίγουρα ένα agency μπορεί να παρέχει μια πληθώρα διαφορετικών υπηρεσιών. Ένα agency – όμως – με τουλάχιστον 10-15 εργαζόμενους, ο καθένας με το δικό του expertise και όχι ένας freelancer ή μια ομάδα 2-4 ατόμων.
Και άντε να το δεχτούμε ότι 1 άτομο μπορεί να έχει expertise σε παραπάνω από 4-5 fields, πόσο capacity θα έχει για να κάνει deliver όλα τα services με ποιοτικό αποτέλεσμα σε παραπάνω από 2 πελάτες;
Τα μεγάλα agencies που μπορούν να κάνουν deliver αυτά που υπόσχονται, έχουν επενδύσει χρόνο, χρήμα και ενέργεια ώστε να έχουν τα απαραίτητα resources και άτομα. Έτσι όταν (συνήθως) ένας μεγάλος πελάτης απευθύνεται σε ένα τετοιο agency, ξέρει ότι θα μπορέσουν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους.
Αντιθέτως ένα μικρό agency, σίγουρα θα βρει δυσκολίες μπροστά του όταν θα προσπαθήσει να παρέχει πολλές υπηρεσίες με αποτέλεσμα να κάνει συνήθως κακό στο όνομα του και να ρισκάρει τις συνεργασίες του.
Your USP
Μιλώντας για όνομα και brand, θεωρώ πολύ σημαντικό να γνωρίζει κάποιος εσένα ή/και την ομάδα σου για κάτι ξεχωριστό που προσφέρεις. Για παράδειγμα, αναφέρω και μερικούς φίλους/συνεργάτες:
- Ο Σωτήρης είναι πολύ καλός στα Google Ads & Analytics
- Ο Βασίλης είναι πολύ καλός στην ανάλυση δεδομένων
- Ο Άλεξ είναι πολύ καλός στο SEO
- Ο Γιάννης είναι πολύ καλός στο Social Advertising
Κάποιος που κάνει “κάτι” καλά & ποιοτικά, χαράσσεται πολύ πιο εύκολα στη μνήμη κάποιου όταν σε χρειαστεί.
Το ίδιο γίνεται και με τους γιατρούς. Όταν έρθει η στιγμή να δεις τα μάτια σου, θα πας στον Πάνο τον οφθαλμίατρο γιατί ξέρεις ότι είναι καλός και έχει εξειδικευτεί σε αυτή την επιστήμη. Δίνω λίγες πιθανότητες να επισκεφθείς έναν γενικό ιατρό σε ένα γενικό νοσοκομείο.
Κανείς δε θυμάται τον Ανδρέα που τα κάνει όλα (όσο και αν το θεωρούσα προνόμιο αυτό λίγα χρόνια πριν). Όταν έρθει η στιγμή να σε συστήσουν ή να συστηθείς είναι λίγο “κουλό” να πείς ότι τα κάνεις όλα. Ακριβώς όπως ένας οφθαλμίατρος δεν συνηθίζει να τα κάνει όλα παρόλο που σίγουρα έχει γενικές γνώσεις πάνω στην ιατρική.
Με αυτό τον τρόπο μικρά agencies ή freelancers μπορούν να αποκτήσουν καλύτερο branding, φήμη και πελάτες που ξέρουν τι θέλουν.
Scalability
Τελευταίο και πιο σημαντικό κομμάτι είναι το οξυγόνο μιας επιχείρησης: ο τζίρος και τα κέρδη.
Όπως είναι φυσικό, αποκτώντας expertise και κάνοντας focus σε ένα συγκεκριμένο service είμαστε σε θέση να το βελτιώσουμε, να τελειοποιήσουμε τις διαδικασίες & το customer onboarding και να δημιουργήσουμε ένα πολύ ποιοτικό portfolio το οποίο θα βοηθήσει να αποκτήσουμε νέους πελάτες.
Έτσι κι εμείς:
- βελτιώσαμε την αισθητική των websites
- μεγαλώσαμε την fully-remote ομάδα μας στα 7 άτομα
- γίναμε πιο παραγωγικοί και ολοκληρώνουμε τα έργα σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα
και εν τέλει οι πελάτες μένουν πολύ ευχαριστημένοι από την όλη διαδικασία. Κάτι που σίγουρα δε θα είχε γίνει αν συνεχίζαμε να παρέχουμε υπηρεσίες σε άλλα fields, που είναι από μόνα τους πολυδιάστατα και απαιτητικά.
Πλέον ξέρουμε τι ακριβώς παρέχουμε και ποιος είναι ο ιδανικός πελάτης. Το sales process & pitch έχει γίνει αρκετά πιο εύκολο και σύντομο οδηγώντας έτσι περισσότερους πελάτες σε σχέση με το παρελθόν.
Αυτό το focus μας επέτρεψε μέσα σε 1 χρόνο να εξελιχθούμε από ένα μικρό agency με “μικρούς” πελάτες, σε ένα 6-figure agency με “μεγάλους” πελάτες (και από το εξωτερικό).
Φυσικά η ποιότητα και το value που λαμβάνει ο πελάτης έχουν 3πλασιαστεί και αυτά λόγω του ότι αυξήσαμε τα resources μας με ταλαντούχους επαγγελματίες, κάτι που δε θα ήταν εφικτό αν δεν είχε αυξηθεί και το price point των έργων.
Conclusion
Το digital marketing εξελίσσεται ραγδαία καθημερινά και γίνεται πιο δύσκολο από ποτέ να μπορείς να κάνεις τα πάντα! Δεν αποτελεί πλέον “flex” να λες ότι κάνεις πολλά.
Προσφέροντας ένα συγκεκριμένο service προσωπικά καταφέραμε να:
- Βελτιώσουμε την ποιότητα των έργων μας και να φτιάξουμε ένα καλύτερο portfolio
- Δημιουργήσουμε ένα καλύτερο όνομα γύρω από το web design & development
- Αποκτήσουμε περισσότερους ποιοτικούς πελάτες
- Αυξήσουμε το τζίρο και τα κέρδη μας
Θα χαρώ να ακούσω και τη δική σας εμπειρία!