Skip links

€900K+ σε 1 χρόνο: Φτιάχοντας μια Omnichannel Ecommerce Growth Strategy

Share

Introduction

Σίγουρα τα €100K είναι ένας ωραίος στόχος αλλά τα δύσκολα έρχονται όταν μπαίνει ο στόχος για €1Μ. Και ακόμη πιο δύσκολα όταν το Facebook αποφασίζει να σε “γονατίσει” out of the blue.

Σήμερα θέλω να μοιραστώ τεχνικές και στρατηγικές, που λειτούργησαν και έφεραν μετρήσιμα αποτελέσματα, ώστε να αυξήσουμε το τζίρο αλλά και να βελτιστοποιήσουμε τα επιμέρους κανάλια marketing σε ένα ecommerce business.

Θα ξεκινήσουμε από τη σωστή δομή του website και θα αναλύσουμε τα marketing channels που ανοίξαμε και βελτιστοποιήσαμε καθώς και τις επιμέρους πρακτικές που ακολουθήσαμε.

Ο στόχος ήταν τα €70Κ/μήνα με 4+ marketing channels. Ο λόγος αναλύεται παρακάτω…

Αλλά πρώτα μερικά αποτελέσματα:

The Issues

Δυστυχώς ή ευτυχώς αυτή η χρονιά είχε πολλά προβλήματα, τόσο στο χώρο των businesses γενικότερα όσο και σε θέματα marketing.

Και εμείς είμαστε εδώ για να προσαρμοζόμαστε και να τα λύνουμε.

Ας ξεκινήσω με το μεγαλύτερο marketing πρόβλημα της χρονιάς, το “iOS 14.5 vs Facebook” war που κλόνισε αρκετά accounts, μεταξύ αυτών και το δικό μας το οποίο στηριζόταν εξ αρχής κατά 90% στο Facebook για να πετύχει τις πωλήσεις του.

Μερικά από τα αποτελέσματα που πετυχαίναμε:

  • CPA μικρότερο του 3 – 4€
  • Περισσότερες από 100 παραγγελίες καθημερινά
  • Conversion Rates που άγγιζαν καθημερινά το 7-8%


Και πολλά ωραία στατιστικά ακόμα που πλέον δεν υπάρχουν.
Στεναχωρηθήκαμε; Ναι
Μας έλουσε κρύος ιδρώτας; Ναι
Φάγαμε σφαλιάρα; Ναι
Έπρεπε; Προφανώς!

Και πιθανολογώ ότι πολλοί ιδιοκτήτες παρόμοιων επιχειρήσεων που στηρίζονταν (ή στηρίζονται ακόμα) στο Facebook ώς κύριο μέσο πωλήσεων ένιωσαν τα ίδια ή παρόμοια συναισθήματα. Και σίγουρα όχι μόνο αυτοί αλλά και marketers που έπρεπε να δώσουν (και δίνουν ακόμα) reports αποτελεσμάτων.

Και είναι λογικό, διότι όταν στηρίζεσαι σε ένα “πόδι” για να επιβιώσεις (ήτοι Facebook), ρισκάρεις πολλά. Ποιος να περίμενε ότι με μια απόφαση της Apple θα αποδιοργανώντουσαν σχεδόν όλα; Και όμως έγινε.

Δε θα μπω σε λεπτομέρειες περί iOS 14.5, έχουν αναρτηθεί άπειρα άρθρα online και σίγουρα το άρθρο που διαβάζεις δεν είναι άλλο ένα σαν αυτά. Τα κύρια issues που συνέβησαν όμως με τις αλλαγές στον αλγόριθμο του Facebook είναι τα εξής:

  • Πολλά από τα data χάνονται και δεν μετριούνται σωστά από το Pixel με αποτέλεσμα να μην μπορούν οι καμπάνιες να βελτιστοποιηθούν. Παράλληλα μπήκαμε στο παιχνίδι της σύνδεσης του Pixel μεσω Conversions API, άλλη μια διαδικασία που κατάλαβα πως είναι δύσκολο (έως και άγνωστο) για αρκετούς
  • Χάνεται σε τεράστιο βαθμό το attribution και δε γνωρίζουμε από ποιο κανάλι ή καμπάνια/adset/ad έρχονται οι πωλήσεις άρα δεν καταλαβαίνουμε που θα επενδύσουμε χρήμα και χρόνο για optimisations και scaling
  • Χάσαμε τα breakdowns: Δε μπορούμε να δούμε από ποια χώρα, φύλο, ηλικία προήλθαν τα conversions

Ως αποτέλεσμα:

🚫 Δεν ξέρουμε τι ads να φτιάξουμε/ποιον να στοχεύσουμε/τι budget να ορίσουμε αφού δεν έχουμε ολοκληρωμένη εικόνα των data
🚫 Χάνουμε πολλά χρήματα στα ads
🚫 Μπαίνουμε σε νέες πολύπλοκες διαδικασίες
🚫 Μειώνεται ο τζίρος και τα κέρδη

Και αυτά είναι τα επιφανειακά προβλήματα.

Από το Μάρτιο/Απρίλιο που πρωτοειδαμε αυτές τις αλλαγές σίγουρα έχουν βελτιωθεί κάποια σφάλματα αλλά όχι όλα. Η απόδοση των Facebook ads ποικίλλει καθημερινά και δεν έχει σε καμία περίπτωση σταθερά αποτελέσματα. Μία έτσι μία γιουβέτσι.

Αλλά κάθε κρίση γεννάει και μια ευκαιρία. Και αυτή η ευκαιρία για εμάς ήταν να μάθουμε να στηριζόμαστε σε πολλά “πόδια”.

The Solution

Όχι δεν βρήκαμε τη λύση στα issues του iOS 14.5! Ορίστε, το πα.

Και στο σημείο που φτάσαμε το έχω αποδεχτεί ότι μάλλον δε θα φτιαχτεί σύντομα.

Από φέτος και στο εξής τόσο η Apple όσο και έπειτα το Facebook & Google και τα υπόλοιπα δίκτυα θεωρώ ότι θα επενδύουν σε θέματα Privacy με σκοπό να κόβουν το tracking των χρηστών. Ξεκινά από τα Facebook ads στο iOS, συνεχίζει σε emails που ανακοινώθηκε σχετικά πρόσφατα και δε μου φαίνεται καθόλου απίθανο να γίνει και στα Android κάποια στιγμή.

Άρα καιρός για τη νέα στρατηγική: Πάμε να χτίσουμε κι άλλα “πόδια”

Η γιαγιά έλεγε “μη βάζεις όλα τα αυγά σε ένα καλάθι”, και την άκουσα. Γιατί η γιαγιά ξέρει.

Νομίζω είναι προφανές πλέον το ότι θα πρέπει να στηρίζεσαι σε πολλαπλά κανάλια πωλήσεων έτσι ώστε να μην εξαρτάσαι εσύ, η επιχείρηση σου αλλά και το μέλλον σου μόνο από 1.

Σίγουρα δεν είναι κάτι νέο αλλά με σιγουριά λέω πως δεν είναι αυτονόητο! Όντας στον χώρο εγώ και η ομάδα μου έχουμε δημιουργήσει αρκετά ecommerce websites για SMBs αλλά όλοι μας ρωτάνε:

  • “Ξέρετε να τρέχετε Facebook ads για να κάνω πωλήσεις;”
  • “Κάνετε Social Media για να πουλήσω;”
  • “Ποιο κανάλι είναι το καλύτερο για πωλήσεις;”

Τελείως υποκειμενικές ερωτήσεις καθώς για κάθε ecommerce κάθε κανάλι λειτουργεί καλύτερα από κάποιο άλλο και όλοι αδιαφορούν για establishment σε πολλά κανάλια. Μαγική συνταγή δεν υπάρχει και δεν την έχω, αλλά πιστεύω πως η σωστή διαδικασία και τρόπος σκέψης είναι:

Ποιο είναι το ιδανικό κανάλι να ξεκινήσω και πως θα χτίσω τα υπόλοιπα ώστε να αποκτήσω ένα sustainable business;

Εμείς βάσει των δυνατοτήτων, γνώσεων αλλά και των resources μας πήγαμε στα εξής:

  • Google Ads
  • Email Marketing
  • SEO
  • Marketplaces

Αυτό σημαίνει ότι εν γνώσει μας αφήνουμε απ’εξω (προς το παρόν)

  • Social Media (Organic)
  • Influencer Marketing
  • Pinterest
  • YouTube
  • TikTok
  • Και άλλα

Παρακάτω θα αναλύσω τις στρατηγικές για κάθε κανάλι αλλά πρώτα πάμε να θέσουμε στόχους.

Τη στιγμή που ξεκινήσαμε οι πωλήσεις ανα κανάλι ήταν κάπως έτσι:

Και ο στόχος μας είναι:

Έτσι ακόμα και το Facebook να “πέσει”, χάνουμε το 20% του τζίρου αντί για το 90%. Νούμερο αρκετά πιο βιώσιμο για μια επιχείρηση.

Chapter 1: Website

First things first…

Για να έρθουν οι πωλήσεις και να φέρουν αποτέλεσμα όλα τα παραπάνω κανάλια, τα βασικότερα assets που πρέπει να είναι σωστά κατασκευασμένα είναι το website και τα funnels σου. Γιατί εκεί καταλήγουν όλα τα κανάλια και εκεί πραγματοποιείται και ένα τεράστιο μέγεθος των πωλήσεων (δεδομένου ότι σίγουρα υπάρχουν παραγγελίες και μέσω τηλεφώνου/DM/etc)

Design

Στην περίπτωσή μας σχεδιάσαμε το website από την αρχή ώστε να:

  • Παρέχουμε μια όμορφη και ασφαλή εμπειρία για το χρήστη
  • Υπάρξει μια εναρμονισμένη συνοχή ανάμεσα στο brand και την online παρουσία του στα επιμέρους κανάλια
  • Χτίσουμε εμπιστοσύνη με νέους αλλά και υπάρχοντες πελάτες
  • Παρουσιάσουμε πιο σωστά και ολοκληρωμένα τα προϊόντα
  • Οδηγήσουμε τους χρήστες με απλά και γρήγορα βήματα προς την αγορά
  • Αυξήσουμε το AOV μέσω up-selling & cross-selling
  • Εξασφαλίσουμε πως όλα τα κανάλια θα λειτουργούν με μια αμφίδρομη επικοινωνία (Facebook to Email και vice versa)

Setup

Η πλατφόρμα που χρησιμοποιήσαμε είναι το Shopify.

Και οι λόγοι είναι αρκετοί. Σίγουρα δε μπαίνω σε διαδικασία σύγκρισης Shopify vs WooCommerce ή άλλο CMS αλλά η απόφαση ήταν βασισμένη σε κάτι απλό:

Ως business owner θες αυτό που δουλεύει. And Shopify just works. #Change_my_mind.

Βέβαια “πάλεψα” αρκετά μέσα μου ώστε να μην προτιμήσω το WooCommerce (ή άλλο CMS) καθώς ήμουν συνηθισμένος σε custom υλοποιήσεις, custom designs κλπ. Οι υπάλληλοι όμως της επιχείρησης αλλά και οι μελλοντικές ενέργειες / integrations θα έπρεπε να στηρίζονται σε ένα απλό σύστημα χωρίς πολυπλοκότητα. Και το Shopify πλέον είναι αρκετά user friendly, όπως και τα apps.

Με το Shopify αποφεύγεις φράσεις και καταστάσεις όπως:

  • “Ο server τα φτυσε”
  • “Το plugin εκανε update και “έσπασε” το site”
  • “Η ταχυτητα είναι αργή”

Αυτή τη φορά αποφύγαμε μεγάλες και πολύπλοκες αποφάσεις σχετικά με το design, τα custom sections, apps κλπ και πήγαμε με theme και apps που λειτουργούσαν και μας έδιναν αυτό που θέλαμε, γρήγορα και “ανώδυνα”.

Παρακάτω προτείνω μερικά Shopify themes που έχουμε δοκιμάσει:

Ενώ από Shopify apps προτείνω τα εξής:

  • Zipify ή PageFly για κατασκευή Landing Pages
  • FB Track ή Trackify για σύνδεση Facebook Pixel (ειδάλλως το native app του Facebook)
  • Avada SEO Suite για – you guessed it – SEO
  • Skroutz XML Feed για εισαγωγή καταστήματος στο Skroutz & BestPrice
  • Klaviyo App για σύνδεση με το Klaviyo (Email Marketing)

Αντίστοιχα, για WooCommerce προτείνω τα εξής:

Το θετικό με το Stack μας είναι ότι δε χρειάζονται πολλά apps για να ξεκινήσεις να πουλάς. Αρκετοί θεωρούν ότι τα apps φέρνουν τις πωλήσεις. Λάθος.

Το funnel φέρνει τις πωλήσεις. Τα apps απλά βοηθούν και υποστηρίζουν (για αύξηση AOV, Conversion Rate κλπ).

Το σημαντικότερο όταν ξεκινάς είναι να έχεις σωστά 3 πράγματα:

  • Product-Market Fit: Σωστό product στο κατάλληλο κοινό
  • Offer: Η τιμή και η προσφορά που θέτεις
  • Content: Οι φωτογραφίες, τα videos και τα copies σε Product page & Ads.

Μόνο τα 3 παραπάνω είναι αρκετά για να σου φέρουν πολύ καλό τζίρο (αλλά και κέρδος).

Homepage

Πάμε για το 2022 και ακόμα βλέπω (και βλέπουμε όλοι) eshops με κενή ή παρατημένη αρχική σελίδα.

Σίγουρα δεν θα πουλήσεις μέσα από την αρχική σελίδα καθώς είναι μερικά clicks μακριά από το checkout σου αλλά η αρχική για μένα παίζει έναν θεμελιώδη ρόλο: Να δείξεις στο κοινό σου ότι “υπάρχεις”, ότι έχεις όμορφα προϊόντα και ότι νοιάζεσαι για τον πελάτη σου.

Αν σήμερα κάποιος δει μια αρχική σελίδα παρατημένη, με λίγα -άστοχα- κείμενα, σίγουρα θα του δημιουργήσει μια κακή εντύπωση.

Αυτά που επιλέξαμε εμείς να δείξουμε στην αρχική σελίδα είναι τα εξής:

  • Ένα Cover με την τρέχουσα μεγάλη προσφορά (της εβδομάδας/του μήνα/whatever) ή ένα νέο Product / Collection:
  • Ένα section με τα Best Selling/New Arrivals προϊόντα σε ένα ωραίο carousel/grid:
  • Collections τις οποίες θέλουμε να προωθήσουμε περισσότερο (εποχιακά κλπ):
  • Λίγα λόγια για την εταιρεία και ίσως και μία φωτό του καταστήματος. Έτσι παρέχουμε μια επιπλέον αίσθηση ασφάλειας στον καταναλωτή (δεδομένου ότι δεν μας γνωρίζει τόσο καλά όσο το Public πχ) και μας εμπιστεύεται περισσότερο:
  • Οφέλη αγοράς όπως για παράδειγμα “Γρήγορη Αποστολή”, “Εγγύηση Χ ημερών”, “Δωρεάν Μεταφορικά για άνω των 50€”, “Ασφάλεια Συναλλαγών με Κάρτα” κλπ.:
  • Testimonials πελατών για περαιτέρω ενίσχυση της εμπιστοσύνης με νέους πελάτες:
  • Κάποια πρόσφατα blog posts, πάντα σχετικά με το market, το brand ή τα προϊόντα μας. Εδώ φυσικά τα blog posts υποστηρίζουν και τις content marketing ενέργειες.
  • Ένα Newsletter Subscription Box για συλλογή emails.

 

Αυτά είναι μερικά ενδεικτικά παραδείγματα που στο σύνολό τους δομούν μια ολοκληρωμένη αρχική σελίδα.

Και εδώ θα πεις “γιατί να μην κάνω την αρχική όπως το ASOS;”

Θα απαντήσω με μια πολύ ωραία εικόνα και ο νοών νοείτω:

(Source: Visualize Value)

Product Page

Για τη σελίδα του προϊόντος έχουν μιλήσει αρκετοί και είναι κατ εμέ το πιο hot topic 🔥 του 2021.

Ελπίζω να μην ξαναδώ (ok maybe too much) ποτέ ένα τέτοιο product page (sorry e-shop):

Οπότε ξεκινάω με μερικά πολύ ωραία παραδείγματα:

Kettle & Fire
Exelix
Outdoor Voices
Leesa

Και συνεχίζω με τα elements & sections που θεωρώ πλέον απαραίτητα σε ένα product page:

1. Buy Box 

  • Photos: Σίγουρα θα πρέπει να υπάρχουν (υψηλής ανάλυσης) φωτογραφίες του προϊόντος τόσο σε λευκό background όσο και να φαίνεται κατά τη χρήση του. Έτσι θα μπορέσει ο επισκέπτης να καταλάβει γρήγορα πως χρησιμοποιείται. Ας μην ξεχνάμε πως ο visual τρόπος επίδειξης της χρήσης ενός προϊόντος είναι ισχυρότερος από τα κείμενα και τις οδηγίες χρήσης.
  • Ευδιάκριτος τίτλος και τιμή
  • Call to Action (Add to Cart) που να ξεχωρίζει
  • Μια σύντομη bullet list με οφέλη χρήσης

💡 Conversion Tip για Clothing Brands: Καλό είναι να προστεθεί Size Guide για κάθε ρούχο ώστε να επιτευχθεί μείωση των επιστροφών. Αν έχεις Shopify προτείνω τα Size Chart & Kiwi.

2. Benefits / Χρήση

Σε αντίθεση με μια απλή (και συνήθως μακροσκελή-βαρετή) περιγραφή προτιμώ να δείχνω τα οφέλη του προϊόντος και ποιο πρόβλημα λύνει ακριβώς για τον ενδιαφερόμενο.

💡 Copywriting Tip: Ο στόχος μας δεν είναι να πουλήσουμε ένα προϊόν. Στόχος είναι να πουλήσουμε το πρόβλημα που λύνει και τα συναισθήματα που δημιουργεί στον πελάτη. Πουλάμε αυτό που καταναλωτής θέλει προσφέροντας του το προϊόν που χρειάζεται.

Για παράδειγμα:

🚫 Δεν πουλάμε παπούτσια
✅ Πουλάμε άνεση και στυλ

🚫 Δεν πουλάμε κρέμα για ακμή
✅ Πουλάμε καθαρό δέρμα χωρίς σημάδια

🚫 Δεν πουλάμε μαξιλάρι ύπνου
✅ Πουλάμε βαθύ και ξεκούραστο ύπνο

Με αυτό το σκεπτικό αναλύουμε και εξηγούμε τα οφέλη στα προϊόντα μας.

Η χρήση GIFs & Videos συνίσταται καθώς όπως προανέφερα η δύναμη του visual είναι ικανή να πείσει τον επισκέπτη για την αγορά του εφόσον ενδιαφέρεται.

3. Reviews / Testimonials

Κρίνεται πλέον απαραίτητο “συστατικό” στα product pages να υπάρχουν αληθινές αξιολογήσεις από προηγούμενους πελάτες.

Λόγω τεράστιου ανταγωνισμού, πλέον όλο και περισσότερος κόσμος ψάχνει να διαβάσει μια λεπτομερή αξιολόγηση από την εμπειρία ενός άλλου ατόμου που δοκίμασε/χρησιμοποίησε το προϊόν που κοιτάζει.

Και αυτό το βλέπουμε να συμβαίνει αρκετά συχνά σε marketplaces όπως Amazon, Skroutz κλπ.

Τα testimonials αποτελούν ένα πολύ θεμελιώδες και ουσιαστικό section, ικανό να εξαλείψει μερικές αμφιβολίες που έχει ένας prospect.

Προσωπικά θα πρότεινα να συλλέγετε testimonials από υπάρχοντες πελάτες σας και να τα εισάγετε στο product page.

💡  Ένα πολύ καλό Shopify App είναι το Stamped.

4. Features / Χαρακτηριστικά

Χμμμ γιατί να βάλουμε τα χαρακτηριστικά εδώ πιο κάτω; Αυτά δεν τοποθετούν όλα τα eshops στην αρχή; Γιατί να μπουν στο τέλος;

Επειδή υπάρχει μια βασική διαφορά ανάμεσα σε οφέλη και χαρακτηριστικά.

Τα χαρακτηριστικά μιλάνε για το “τι είναι” ενώ τα οφέλη εξηγούν “γιατί να το πάρεις”. Και μαντέψτε τι θα πείσει τον επισκέπτη να αγοράσει.

Τα χαρακτηριστικά / features είναι τα points εκείνα που εξηγούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του προϊόντος (πχ. Από τι ειναι φτιαγμένο, τι μπαταρίες παίρνει κλπ) ενώ τα οφέλη εξηγούν πως τα χαρακτηριστικά αυτά βοηθούν το χρήστη να λύσει το πρόβλημά του και πως βελτιώνουν τη ζωή του.

(Τρανό) Παράδειγμα:

Όταν όλες οι εταιρείες μιλούσαν για το πόσο καλή χωρητικότητα/μπαταρία/ταχύτητα είχαν τα mp3 players, το iPod διαφημιζόταν έτσι:

Περισσότερα για features vs benefits μπορείς να διαβάσεις εδώ.

5. FAQs & Policies

Είναι φυσικά πολύ σημαντικό να συμπεριλαμβάνουμε συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις τόσο σχετικά με το προϊόν όσο και με το κατάστημα, τις αποστολές και τις πολιτικές.

Πιο συγκεκριμένα, είναι αρκετά χρήσιμο να απαντηθούν μερικές εύλογες ερωτήσεις που κάποιος μπορεί να έχει σχετικά με το προϊόν: πως ενεργοποιείται, πως χρησιμοποιείται, πως φορτίζει κλπ.

Ενώ σχετικά με το κατάστημα και τις πολιτικές του πρέπει να απαντώνται ερωτήσεις όπως:

  • Πως επιστρέφω το προϊόν;
  • Τι εγγύηση έχω;
  • Τι χρέωση υπάρχουν για τα μεταφορικά;
  • Σε πόσες μέρες αποστέλλεται;

Οι ερωταπαντήσεις αλλά και οι πολιτικές του καταστήματος έρχονται ουσιαστικά να “σφραγίσουν” μια σχέση εμπιστοσύνης που θέλουμε να χτίσουμε με έναν πελάτη ώστε να τον κερδίσουμε και φυσικά να διαφοροποιηθούμε από τον ανταγωνισμό.

Extras

Upsell & Cross-sell

Ένα από τα πιο σημαντικά KPIs που βελτιώσαμε εδώ ήταν το AOV.

Η διαφορά μπορεί να φαίνεται μικρή αλλά σε μεγάλο όγκο παραγγελιών η διαφορά είναι αισθητή καθώς πρακτικά:

  • Αυξάνεται το net profit margin
  • Μειώνονται τα κόστη (μεταφορικά, ad spend κλπ)

Το να έχουμε μεγαλύτερο AOV κάθε μήνα είναι ένας non-stop “άθλος” καθώς θα πρέπει να βρίσκουμε προϊόντα & bundles και να τα προωθήσουμε μέσα από ένα ωραίο offer. Παρακάτω αναφέρω μερικά placements και σενάρια για Cross-Selling & Upselling ώστε να διευκολύνουμε αυτή τη διαδικασία:

Volume Discount στο Product Page:
Χρησιμοποιείται κυρίως για να πουλήσουμε πάνω από 2+ τεμάχια του ίδιου προϊόντος.

Bundle στο Product Page:
Εδώ σκοπό έχουμε να φτιάξουμε και να πουλήσουμε σε μια ελκυστική προσφορά ένα “πακέτο” προϊόντων που συνήθως ταιριάζουν μεταξύ τους.

Cross-sell στο Cart Page
Άλλη μία προσπάθεια να δείξουμε στον πελάτη ένα complimentary προϊόν σε χαμηλή τιμή στη σελίδα του καλαθιού.

Cross-Sell στο Thank you Page
Και γιατί όχι, μια τελευταία προσπάθεια στο Thank you page!

Φυσικά τα placements μπορούν επίσης να είναι:

  • Popup στο Cart Page
  • Ένα Carousel Collection Page
  • Banners & Grid στο Blog και στα άρθρα
  • Στη σελίδα των Search Results
  • (Εννοείται) στην αρχική
  • … ακόμη και στην 404! 😜

 

Τι μπορούμε να κάνουμε upsell και cross-sell (παραδείγματα και ιδέες):

  • Παρόμοια προϊόντα (πχ θερμόμετρο-οξύμετρο)
  • Προϊόντα από την ίδια κατηγορία
  • Προϊόντα που έχουμε δει ότι αγοράζουν συχνά μαζί (ίσως ήρθε η ώρα να κάνεις μια μικρή ανάλυση)
  • Ένα καλύτερο ή πιο ακριβό προϊόν
  • Ένα bundle (πχ. Συσκευή για καθαρισμό προσώπου + ενυδατική κρέμα)
  • Ένα μικρό συνοδευτικό προϊόν (πχ μπαταρίες σε μια ηλεκτρική συσκευή)
  • Έξτρα εγγύηση (Service)
  • Προτεραιότητα στην αποστολή (Service)

 

Παρακάτω τα apps που προτείνω (και έχω δοκιμάσει) για Upselling & Cross-Selling σε Shopify:

 

Ενώ για WooCommerce, ο Θανάσης προτείνει τα εξής:

Τέλος, να πω ότι δε μιλάω καν για mobile καθώς το θεωρώ αυτονόητο πλέον.

 

Chapter 2: Email Marketing

Θα το λέω μέχρι να σβήσει ο ήλιος… if you’re missing out on email, you’re missing out on free money 💰

Το email marketing είναι ένα από τα πιο κερδοφόρα κανάλια αυτή τη στιγμή παγκοσμίως και ω ναι! Και στην Ελλάδα!

Ξεκινάω με last 90 days results του 2021 του account για το οποίο μιλάμε σήμερα:

Ο τζίρος μέσω email βρίσκεται στο 11%.

Εν συγκρίσει με τον Μάρτιο του 2021 που ήμασταν στο 3%:

Όπως έχω πει και σε παλαιότερο Case Study, υπάρχουν 2 τρόποι να κάνουμε monetize τη λίστα μας:

  • Με Campaigns (τα λεγόμενα Newsletters)
  • Με Flows (αυτοματοποιημένα emails)

 

Campaigns

Ας μιλήσουμε λίγο για τα Campaigns…

Τα Campaigns/Newsletters για πολλούς αποτελούν το κύριο μέσο για να επικοινωνήσουν τις προσφορές τους. Εξού και υπάρχει η ιδέα ότι είναι σπαμ/ενοχλητικό/αναποτελεσματικό. Λάθος!

Για μένα η αποστολή Email Campaigns είναι ένα συνεχόμενο A/B testing μέχρι να κάνουμε maximize τα αποτελέσματα μας! Το A/B testing μπορεί να γίνεται:

  • Στα subject lines για να βελτιώσουμε το Open Rate
  • Στο περιεχόμενο του email για να βελτιώσουμε το Click Rate
  • Στο audience για να βελτιώσουμε όχι μόνο τα 2 παραπάνω rates αλλά και το Order Rate
  • Στις ώρες και ημέρες

Επίσης, όταν στέλνουμε newsletters δεν πρέπει να ξεχνάμε τους βασικούς κανόνες επικοινωνίας: να μιλήσουμε στον πελάτη μας σε φιλικό τόνο δείχνοντας του αυτό που θέλει να δει. Οι μέρες που στέλναμε ένα τυποποιημένο template σε όλη μας τη λίστα δείχνει πλέον να μη λειτουργεί.

Για αυτό το σκοπό είναι πολύ σημαντικό το segmentation της λίστας μας. Μπορείς (και πρέπει) να κάνεις segment τη λίστα σου με βάσει πολλά verticals, όπως για παράδειγμα:

  • Φύλο
  • Engagement Level – κατά πόσο έχει “ασχοληθεί” με το brand μας
  • Purchase History – τι έχει αγοράσει και απο ποια κατηγορία
  • Funnel Stage – μέχρι που έχει φτάσει στο funnel μας
  • Open & Click Rate – αν έχουν ανοίξει & κλικάρει τα emails

Και αυτά είναι μόνο μερικά παραδείγματα.

Εμείς κάναμε A/B test όχι μόνο σε κοινά αλλά και σε Subject Lines και Content. Μερικά παραδείγματα και αποτελέσματα:

Test #1: Personalisation στο Subject Line

Απευθυνόμενοι στο όνομα του πελάτη μας στο Subject Line καταφέραμε αρκετές φορές να βελτιώσουμε όχι μόνο το Open Rate αλλά και το Click Rate & Order Rate.

Test #2: Κείμενο vs Images στο Content

Ενώ θα περιμέναμε καλύτερα αποτελέσματα με το να κάνουμε μια εισαγωγή στο κοινό μας, τελικά η version χωρίς κείμενο πήγε πολύ καλύτερα. Το συγκεκριμένο τεστ είναι η απόδειξη πως η γνώμη μου δε μετράει, παρά μόνο τα νούμερα!

Test #3: Product vs Collection στο Content

Νικητής αναδείχθηκε το email που κατεύθυνε το χρήστη στη σελίδα της κατηγορίας έναντι του product page. Εδώ μπορεί να θέλαμε να τεστάρουμε το Order Rate αλλά χρησιμοποιήσαμε το Click Rate ως metric-to-test και όντως πήγε καλύτερα!

Άρα όντως… τα campaigns είναι ένα αέναο A/B testing!

Είναι πολύ σημαντικό επίσης να υπάρχει οργάνωση όσον αφορά την αποστολή των campaigns – τόσο από άποψη scheduling όσο και για παρακολούθηση αποτελεσμάτων για βελτίωση.

    BONUS

Χρησιμοποίησε το Email Calendar Template που χρησιμοποιούμε κι εμείς εδώ.

Flows

Το αγαπημένο μου μέρος! Email Flows ή αλλιώς money on auto pilot!

Τα flows εδώ αποδείχτηκαν αρκετά κερδοφόρα από τη στιγμή που στήθηκαν και συνεχίζουν να δημιουργούν ένα ικανοποιητικό τζίρο για την επιχείρηση.

Όπως φαίνεται και στα αποτελέσματα παραπάνω ο τζίρος ήταν πάνω από 17.000€ και το κόστος ήταν 0€ (well, αν εξαιρέσουμε το monthly fee του klaviyo προφανώς). Ένα πολύ σημαντικό έσοδο το οποίο το στήσαμε μια φορά και δουλεύει στον αυτόματο.

Τα πιο σημαντικά flows είναι τα εξής:

Abandoned Cart
Το τέλειο flow για να επαναφέρουμε τα χαμένα καλάθια! Ειδοποιούμε 2-3 φορές τα άτομα τα οποία αφήσαν ανολοκλήρωτη την αγορά τους ενώ στο τελευταίο email δίνουμε μια έκπτωση 10%.

Πως μοιάζει ένα τέτοιο flow;

Ξεκινάει με ένα email μετά από 1 με 4 ώρες της εγκατάλειψης καλαθιού.

Μετά από 24 ώρες αποστέλλεται ένα 2ο email όπου δίνουμε ένα εκπτωτικό κουπόνι 10% ώστε να “κερδίσουμε” την αγορά.

Welcome Series
Το concept και η υλοποίηση είναι απλή: Προσφέρουμε 15% έκπτωση σε νέους επισκέπτες για την πρώτη τους παραγγελία. Έτσι κρατάμε τα emails τους για μελλοντική χρήση ενώ αυξάνουμε και το revenue.

Παρολα αυτα δε στεκόμαστε σε μόνο 1 email αλλά σε αρκετά περισσότερα ώστε να “ζεστάνουμε” το κοινό και να γνωρίσει το brand μας.

Μετά από το πρώτο email (που περιλαμβάνει το κουπόνι) ακολουθούν και άλλα emails τα οποία:

  • Εξιστορούν το πως δημιουργήθηκε το brand με ένα προσωποποιημένο και φιλικό τόνο
  • Περιλαμβάνουν real-life testimonials από ευχαριστημένους πελάτες
  • Αναλαμβάνουν να εκπαιδεύσουν το κοινό ως προς τα προϊόντα και τις λύσεις που παρέχουν
  • Μπορούμε να συμπεριλάβουμε blog posts καθώς και περαιτέρω emails με surveys για καλύτερο segmentation κλπ.

 

Post-Purchase Followup
Εδώ κρύβεται η ευκαιρία του upselling & cross-selling!

Τι καλύτερο από το να αυξήσουμε το LTV των πελατών μας με μια ή περισσότερες επαναλαμβανόμενες αγορές.

Βρισκόμαστε στο τελευταίο στάδιο του Funnel όπου ο πελάτης ήδη μας έχει εμπιστευτεί και από εκεί και πέρα μπορεί να ξανα-αγοράσει με ελάχιστο (σχεδόν μηδενικό) κόστος ένα ή περισσότερα προϊόντα ακόμα.

Βέβαια ένα τέτοιο Flow δεν χρησιμεύει μόνο για περαιτέρω αγορές αλλά και για:

  • Εκπαίδευση του κοινού μας πανω στη χρήση του προϊόντος
  • Αποστολή Surveys για συλλογή δεδομένων
  • Ανάκτηση testimonial
  • Referrals για δωρεάν ανάπτυξη κοινού μέσω word of mouth (βλ. Viral Loops)

 

Browse Abandonment
Ένα ακόμη ισχυρό flow το οποίο μπορεί να ωθήσει έναν αγοραστή που ίσως έχει αμφιβολίες να αγοράσει.

Στο Browse Abandonment flow τα emails στέλνονται σε όσους απλά είδαν ένα προϊόν (χωρίς να προχωρήσουν στο καλάθι) και εδώ σκοπός μας είναι να εξαλείψουμε κάθε είδους αμφιβολία σχετικά με το προϊόν.

Οι τρόποι που μπορεί να γίνει αυτό είναι:

  • Να εξηγήσουμε τα ουσιαστικά οφέλη του προϊόντος
  • Να προσθέσουμε μια time-sensitive προσφορά
  • Να εφαρμόσουμε τακτικές scarcity (πχ. Limited Supply)

 

Chapter 3: Google Ads

Η Google είναι ένα κανάλι που για ακόμη μια φορά έδειξε τη δύναμη του. Προχωρήσαμε σε μια πολύ αποτελεσματική στρατηγική ενεργοποιώντας τα Google Shopping Ads σε συνδυασμό με GSN ads.

Results

Ας ξεκινήσουμε με τα αποτελέσματα μας και προχωράμε στην ανάλυση.

Ξεκινώντας από τον Αύγουστο μέχρι και τον Νοέμβριο έχουμε:

Συνολικό Κόστος: €11.2k
Συνολικές Παραγγελίες: περίπου 1.600
Κόστος ανά Παραγγελία (CPA): €5
Τζίρος: €37.4k

Άρα ένα συνολικό ROAS: 3,33

Google Shopping

Το Google Shopping για όσους δεν γνωρίζουν είναι οι διαφημίσεις εικόνας που εμφανίζονται κυρίως στα αποτελέσματα αναζήτησης αλλά και σε όλο το δίκτυο της Google σε μορφή εικόνας.

Ο τρόπος που λειτουργεί είναι να εμφανίζει προϊόντα σχετικά με την αναζήτηση του χρήστη βοηθώντας έτσι με visual τρόπο τα conversions.

Καθότι το business δεν είχε ξανατρέξει Google Shopping Ads προχωρήσαμε στην υλοποίηση Smart Shopping Ads.

Γιατί όμως;

  1. Η Google έχει ένα πολύ μεγάλο και δυνατό δίκτυο προβολής των διαφημίσεων και υπερ-αρκετά data έτσι ώστε με AI να βρίσκει το κατάλληλο placement και να κάνει maximise το conversion value.
  2. Χρησιμοποιούνται 4 κανάλια: Search, Display, YouTube και Gmail. Έτσι οι διαφημίσεις μας παίζουν παντού.
  3. Προτιμήσαμε να αφήσουμε τη Google να ρυθμίσει αυτόματα: τα biddings, το targeting, αρνητικά keywords, τα placements και το remarketing.

 

Οι διαφορές των Smart Shopping έναντι των Standard Shopping Ads με λίγα λόγια είναι:

  • Προτερήματα: Τα Smart Shopping Ads χρειάζονται λίγη έως μηδαμινή παρέμβαση από εμάς καθώς η Google αναλαμβάνει το bid strategy και μέσω AI κάνει optimise την καμπάνια.
  • Μειονεκτήματα: Καθώς δεν έχουμε απόλυτο έλεγχο για optimisation η περίοδος μέχρι να βελτιωθεί το ROAS είναι αρκετά μεγάλη. Ειδικά όταν ο κατάλογος των προϊόντων είναι μεγάλος.
  • Συμπερασματικά: Προτείνεται η χρήση του σε ένα μεγάλο κατάλογο προϊόντων όπου έχουμε ήδη 50+ conversions ώστε να βοηθήσουμε το optimization process. Το μεγάλο budget θα βοηθήσει.

Τέλος, να συμπληρώσω ότι η υπομονή είναι αρετή καθώς τα αποτελέσματα μπορεί να φανούν μετά από 2+ εβδομάδες. Δεν μιλάμε για sprint αλλά για μαραθώνιο.

💡  Optimisation Tips:

  1. Άρχισε να αυξάνεις σταδιακά το budget ώστε να κρατήσεις το CPA & το ROAS σταθερό.
  2. Κάνε exclude SKUs τα οποία δε φέρνουν αποτέλεσμα.

 

GSN

Η στρατηγική μας εδώ εξελίχθηκε ακόμη περισσότερο.

Πέρα από τις GSN καμπάνιες που υλοποιήσαμε βάσει keyword research και competition analysis προχωρήσαμε και σε μία ακόμη πρακτική:

Καθώς η Smart Shopping καμπάνια άρχισε να συλλέγει δεδομένα και να “φέρνει” conversions, χρησιμοποιήσαμε τα data αυτά και για προϊόντα που βλέπαμε ένα καλό αριθμό πωλήσεων. Έτσι προχωρούσαμε στη δημιουργία ξεχωριστής GSN καμπάνιας για το προϊόν αυτό.

Έτσι κάναμε ένα “φυσικό” scaling στο προϊόν ώστε να μεγιστοποιήσουμε το τζίρο.

 

Chapter 4: SEO

Φυσικά το SEO δε θα μπορούσε να λείπει από το strategy μας! Τι καλύτερο από πωλήσεις με 0€ CPA;

Σε προηγούμενο άρθρο έχω αναλύσει εκτενώς τις μεθόδους που ακολουθώ σχετικά με το SEO οπότε εδώ δεν θα κάνω λεπτομερή ανάλυση αλλά θα αναφέρω step-by-step τη διαδικασία.

Results

Ξεκινάω με τα αποτελέσματα μας και έπειτα προχωράμε στην ανάλυση.


Οι ενέργειες μας ουσιαστικά ξεκινήσαν τον Ιούλιο. Πριν από αυτό το μήνα τα στατιστικά μας ήταν:

  • 400-600 χρήστες / μήνα
  • Περίπου 30 παραγγελίες / μήνα

Ενώ από τον Αύγουστο κι έπειτα έχουμε:

  • 1000 χρήστες / μήνα (100% αύξηση)
  • 55+ παραγγελίες / μήνα

Επίσης στο Ahrefs η ποσότητα των organic keywords έχει εμφανώς βελτιωθεί:

Audit

Ξεκινήσαμε το έργο μας με ένα υπερ-αναλυτικό Audit κατά το οποίο εξετάσαμε τα εξής:

  • Technical: Ταχύτητα, Sitemap, SILO structure, Errors κλπ.
  • Backlinks
  • Organic Keywords
  • Content: Duplicates, περιγραφές κλπ.

Χρησιμοποιήσαμε εργαλεία όπως το Screaming Frog και το Ahrefs για να εξετάσουμε εις βάθος τα παραπάνω.

Πιο συγκεκριμένα επικεντρωθήκαμε στα εξής:

⚡️ Ταχύτητα: Στο Shopify οι δυνατότητες μας δεν είναι οι ίδιες όπως αυτές των άλλων CMS καθώς δεν έχουμε πρόσβαση σε server, caching κλπ. Μπορούμε όμως πολύ εύκολα να κάνουμε image optimisation και να επιλέξουμε ένα theme που φορτώνει γρήγορα και χρησιμοποιεί σωστά resources.

🔍 Organic Keywords: Καθότι ξεκινήσαμε με έναν ελάχιστο αριθμό keywords (λιγότερα από 20) η στρατηγική μας εδώ ήταν reverse-engineering των ανταγωνιστών. Από το Ahrefs κατεβάσαμε μια λίστα με τα οργανικά keywords – Λέξεις κλειδιά δηλαδή για τα οποία το website βρίσκεται στα αποτελέσματα αναζήτησης – των ανταγωνιστών. Μελετήσαμε την απόδοση που μπορεί να έχουν και ολοκληρώσαμε ένα μεγάλο μέρος του keyword research.

Keyword Research

Οι μέθοδοι μας δεν αλλάζουν αλλά εξελίσσονται!

Χρησιμοποιώντας το Ahrefs αλλά και το Google Keyword Planner πραγματοποίησαμε ένα πολύ αναλυτικό Keyword Research για εύρεση buying intent keywords.

Για να κάνουμε τη διαδικασία μας πιο εύκολη φτιάξαμε μια λίστα με:

  • Products + URL
  • Keyword
  • Search Volume
  • Secondary Keywords

BONUS

Χρησιμοποίησε το Template που χρησιμοποιήσαμε δωρεάν.

Έτσι στη στρατηγική μας χρησιμοποιήσαμε ακριβώς τα keywords που έχουν καλό performance στους ανταγωνιστές.

Content Production

Πάμε στο σημαντικότερο θέμα αναφορικά με το SEO (κατ’εμέ και την εμπειρία μου):

Copywriting.

Όπως ανέφερα και στην αρχή το τρίπτυχο της επιτυχίας για επιτυχημένες πωλήσεις είναι:

  • Προϊόν (PM fit)
  • Funnel & Offer
  • Content

Και είναι εξίσου σημαντικά όλα! Εφόσον λοιπόν εξασφαλίσαμε σωστά προϊόντα, στήσαμε σωστά το website μας, ήρθε η ώρα να φτιάξουμε σωστά το content μας και πιο συγκεκριμένα τις περιγραφές των προϊόντων.

Σε μια εποχή που ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και ο καταναλωτής κάνει την έρευνα του με μεγαλύτερη διάρκεια και βάθος, το περιεχόμενο έρχεται να ολοκληρώσει και να εξασφαλίσει την πώληση.

Πιο πάνω ανέλυσα τη σωστή δομή ενός ιδανικού (για μένα) product page. Πιο συγκεκριμένα όμως θα αναλύσω πως γράφεται σωστά η πλήρης περιγραφή:

Τηρούμε την εξής δομή:

  • Τίτλος: Εδώ αναφέρουμε μια straight-to-the-point τη λύση στο πρόβλημα που προσφέρει το προϊόν, συμπεριλαμβάνοντας το main keyword. Για παράδειγμα: “Βελτίωσε τον ύπνο σου με το ανατομικό μαξιλάρι Ultimate Pillow και κοιμήσου με τη μέγιστη άνεση”
  • 1-3 περιγραφικές προτάσεις: Εδώ περιγράφουμε τι είναι το προϊόν, τι σκοπό εξυπηρετεί και με λίγα λόγια για ποιον ή ποιους λόγους αξίζει να το αγοράσουν. Για παράδειγμα: “Το αφράτο και ανατομικό μαξιλάρι Ultimate Pillow είναι φτιαγμένο από αφρό μνήμης που προάγει την ευθυγράμμιση της σπονδυλικής στήλης και του αυχένα ενώ ανακουφίζει από την πίεση στο σώμα σας. Το ανατομικό μαξιλάρι ύπνου Ultimate Pillow αποτελεί την ιδανική επιλογή για όσους έχουν αυχενικά προβλήματα ή προβλήματα μέσης
  • Οφέλη (Benefits): Σημειώνουμε με bullet list 2-4 οφέλη, δηλαδή τι θα κερδίσει ο καταναλωτής αν χρησιμοποιήσει το προϊόν. Ουσιαστικά του απαριθμούμε τους λόγους να το αγοράσουν. Για παράδειγμα:
    – Προσφέρει εξαιρετική ποιότητα ύπνου
    – Προλαμβάνει και ανακουφίζει από πόνους αυχένα και μέσης
    – Ευθυγραμμίζει το λαιμό και τη σπονδυλική στήλη
  • Που και Πως Χρησιμοποιείται (Use Cases): Αν η φύση του προϊόντος το Προσπαθούμε να απαριθμήσουμε με numeric list τα βήματα που απαιτούνται για να λειτουργήσει ορθά το προϊόν. Για παράδειγμα:
    1. Ανοίξτε τη συσκευασία και τοποθετήστε το κάλυμμα
    2. Τοποθετήστε το μαξιλάρι κάτω από τον αυχένα
    3. Καθαρίστε ανά 2 εβδομάδες
  • Χαρακτηριστικά (features): Σημειώνουμε με bullet list τα τεχνικά χαρακτηριστικά του προϊόντος, π.χ. διαστάσεις, υλικό κατασκευής κλπ
  • Τι περιλαμβάνεται: Σημειώνουμε τι περιλαμβάνει η συσκευασία ώστε να είναι ενήμερος ο καταναλωτής για το τι θα λάβει.
  • Testimonials: Γράφουμε 2-3 testimonials πελατών με την εξής μορφή: “Μου άρεσε πολύ! Είναι φανταστικό μαξιλάρι και ήδη οι πόνοι και τα πιασίματα έχουν σταματήσει!” – Ανδρέας Κ.

 

Πως φτιάξαμε την περιγραφή ώστε να ξεχωρίζει:

  • Αποφύγαμε κλασσικες περιγραφές (πχ εξαιρετική ποιότητα) και αντ αυτού εξηγήσαμε τα χαρακτηριστικά ως οφέλη. (πχ ανάλαφρο μαλακό μαξιλάρι από αφρό μνήμης)
  • Χρησιμοποιήσαμε “ζωντανές” λέξεις για επιθετικούς προσδιορισμούς δηλαδή φράσεις που μπορούν να περιγράψουν μια αληθινή κατάσταση (πχ. Απαλό μαξιλάρι)
  • Χρησιμοποιήσαμε bullet lists
  • Χρησιμοποιήσαμε bold όπου χρειάζεται έμφαση η λέξη

 

Tools

Παρ’όλο που προσωπικά βλέπω καλύτερο Google-friendliness σε άλλα CMS παρά στο Shopify, υπάρχουν αρκετά apps για να βοηθήσουν σε ένα σωστό stack. Το app που χρησιμοποιήσαμε είναι το Avada SEO για Schema, Sitemap, image alt tags κλπ.

Για WooCommerce συνεχίζω και στηρίζω αρκετά το RankMath το οποίο έχει υπερ-πλήρεις δυνατότητες, δυνατό community και ομάδα που το αναβαθμίζει τακτικά.

 

Chapter 5: Marketplaces

Overview

Φυσικά δε θα μπορούσε να λείπει και η παρουσία του marketplace από μια omnichannel στρατηγική.

Προσωπικά δεν είμαι fan του Skroutz και της έννοιας Skroutz-ο-μάγαζο το οποίο έχει συνδεθεί άρρηκτα με μια αρνητική έννοια αλλά δε μπορώ παρά να αναγνωρίσω το contribution που έχει ως κανάλι.

Setup

Το setup σε Shopify store είναι απλό χρησιμοποιώντας το Skroutz XML Feed app αλλά λίγο απαιτητικό όσον αφορά τα Analytics.

Για τους φίλους και συνεργάτες που χρησιμοποιούν Shopify, επειδή δεν έχει απαντηθεί κάπου ξεκάθαρα το ερώτημα ο κώδικας που χρειάζεται να μπει στο checkout scripts field είναι ο εξής:

<script>
skroutz_analytics('ecommerce', 'addOrder', {
order_id: {{ order.order_number }},
revenue: {{ checkout.total_price | divided_by: 100.0}},
shipping: {{ order.shipping_price | divided_by: 100.0 }},
tax: {{ checkout.tax_price | divided_by: 100.0 }},
paid_by: '{{ transactions[0].gateway }}',
});
</script>

{% for line_item in order.line_items%}
<script>
skroutz_analytics('ecommerce', 'addItem', {
order_id: {{ order.order_number }},
product_id: {{ line_item.product_id }},
name: '{{ line_item.title }}',
price: {{ line_item.price | divided_by: 100.0 }},
quantity: {{ line_item.quantity }},
});
</script>
{% endfor %}

Strategy

Δυστυχώς ή ευτυχώς δεν έχω να προτείνω κάποιο strategy για Skroutz & BestPrice. Προσωπικά δε με καλύπτει καθόλου η στρατηγική “κατέβασε” τιμή για να βγεις πιο ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Μακάρι να το γυρίσουν σε μοντέλο Amazon όπου ψηλότερα βγαίνει όποιος έχει κάνει καλύτερο optimisation στο page του και τα products του. Η “μάχη” θα ήταν πιο δίκαιη από το να ευτελίζεται η αγορά κατά τέτοιο τρόπο.

💡  Skroutz / BestPrice Optimisation Tips:

  1. Δημιουργήσαμε ένα email flow το οποίο στέλνει στους πελάτες του Skroutz ένα προσωποποιημένο μήνυμα ζητώντας θετικό review. Works miracles!
  2. Ένα σωστά δομημένο product page αυξάνει αρκετά το conversion rate οπότε οι παραπάνω συμβουλές κάνουν apply και εδώ καθώς η εμπειρία του χρήστη στο website μας παίζει τεράστιο ρόλο.

 

One more thing…

Παλεύοντας να λύσω το πρόβλημα του Facebook attribution ανακάλυψα μερικά 3rd party apps τα οποία βοηθούν αρκετά στην επίλυση του θέματος:

  • EasyAutoTagging – μας βοήθησε πολύ καθώς περνάει αυτόματα τα UTMs στα Facebook Ads
  • [Advanced] Elevar – για πλήρες tagging των events μέσω Google Tag Manager
  • HYROS – πολύ καλό AI event tracking attribution tool αλλά αρκετά ακριβό για μικρές επιχειρήσεις
  • WickedReports – αρκετά αξιόλογο αλλά επίσης ακριβό

 

Final Thoughts

Το ecommerce είναι ένα field το οποίο αυξάνεται ραγδαία και μαζί του και το marketing που συνεχώς μεταβάλλεται. Οι αποφάσεις πρέπει να παρθούν – δυστυχώς ή ευτυχώς – γρήγορα και με βαθιά ανάλυση ώστε να προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές έγκαιρα.

Η αλλαγή που έφερε το Facebook μας απέδειξε εμπράκτως ότι το omnichannel presence δεν είναι αναγκαίο αλλά απαραίτητο!

Εν τέλει το στόχο μας δεν τον πιάσαμε αλλά ο ρυθμός μας δείχνει πως θα το φτάσουμε αρκετά σύντομα. Προς ώρας ο τζίρος μας ανά κανάλι είναι:

Βέβαια με το πολύ traffic μειώθηκε αισθητά το Conversion Rate. Personally, προτιμώ ένα χαμηλότερο conversion rate και περισσότερα “πόδια” παρά το να εξαρτάται ένα ολόκληρο business και μια ομάδα από ένα και μόνο κανάλι πωλήσεων.

Thoughts?

Opinions

Join the Discussion

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.