Πως σε 6 μήνες η Troxonet ανέβηκε στην 1η θέση της Google [Case Study]

Case Studies

Table of Contents

troxonet-cover-1

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Είναι καλοκαίρι, έχουμε τελειώσει το website της Αχαϊκής Πίτας και ψάχνουμε ένα τρόπο να βρούμε τον πρώτο μας πελάτη για καθαρό Search Engine Optimisation.

Το έχεις ακούσει, το έχεις δει  αλλά δεν ξέρεις τι είναι.

Με τον όρο Search Engine Optimisation ή για συντομία SEO, ορίζουμε το σύνολο των ενεργειών που εφαρμόζεις για να βελτιστοποιήσεις την ιστοσελίδα σου ώστε να βρίσκεται στις πρώτες θέσεις αποτελεσμάτων στη Google.

Ναι αλλα γιατί;

Γιατί με αυτόν τον τρόπο εμφανίζεται μπροστά στα μάτια όσων ψάχνουν για σένα ή κατι σχετικό με σένα και την επιχείρησή σου. Έτσι αν για παράδειγμα κάποιος αναζητούσε ελαστικά στην Πάτρα, ο Θάνος ήθελε να βρίσκεται εκεί και να οδηγήσει επισκέπτες στο website του, δωρεάν.

Και πώς;

Χμμ, εδώ ξεκινάει μια 6μηνη συνεργασία με αρκετό πλανάρισμα και σταδιακή εκτέλεση ενεργειών τόσο πάνω στο site όσο και εκτός αυτού (θα καταλάβεις παρακάτω).

So, what’s the fuss is all about?

Έτσι λοιπόν ξεκινήσαμε με την Troxonet! Η Troxonet είναι το μεγαλύτερο και πιο αξιόπιστο κατάστημα αλλαγής ελαστικών και ευθυγράμμισης στην Πάτρα, συγκαταλέγοντας πολλές ακόμα μοναδικές (στην Ελλάδα) υπηρεσίες όπως ηλεκτροστατική βαφή ζαντών και αλουμινίου, αμμοβολή, θερμικά γυαλίσματα, επιμετάλλωση κ.ά.

Η Troxonet είχε 1 στόχο: προσέγγιση νέων πελατών και αύξηση πωλήσεων από το website.

Με καθαρό στόχο, είχαμε ακριβής εικόνα ως προς το πως θα αυξήσουμε τα conversions μας, στην προκειμένη περίπτωση τα τηλεφωνήματα.

Research Time!

Προτού ξεκινήσουμε, έγιναν όλες οι απαραίτητες ενέργειες για market research, competition & social analysis. Σε αντίθεση με τον “ανιψιό που ξέρει από σάιτς” (shots fired) εμείς οι growth engineers (πες το όπως θες) λατρεύουμε τα data & insights που μπορούμε να αξιοποιήσουμε, κυρίως από Google Analytics και από άλλα αξιόλογα tools (βλ. Ahrefs), ώς μια πρώτη ένδειξη για το που βαδίζουμε σε σχέση με τον ανταγωνισμό και την αγορά γενικότερα. Ξοδέψαμε αρκετές ώρες μέχρι να δούμε τι ήταν ακριβώς αυτό που αναζητούσε ο κόσμος τόσο τοπικά (στην Πάτρα) όσο και πανελληνίως.

Ο ανταγωνισμός της Troxonet είχε ήδη μια πολύ δυνατή παρουσία τόσο στο website του όσο και στα Social Media και φαινόταν πως θα δυσκολευόμασταν να τον ξεπεράσουμε γρήγορα.

Η αρχή έγινε με μια αξιολόγηση των assets που υπήρχαν ήδη στα χέρια μας. Ένα απαρχαιωμένο website & μια σελίδα στο Facebook με 880 likes σίγουρα ήταν κάτι αλλά όχι αυτά που θέλαμε. 

Old vs New

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”8213″ img_size=”medium” alignment=”center” onclick=”custom_link” img_link_target=”lightbox” css_animation=”fadeIn” link=”https://andreaskaravanas.gr/wp-content/uploads/2018/08/troxonet-old.jpg”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”8236″ img_size=”medium” alignment=”center” onclick=”custom_link” img_link_target=”lightbox” css_animation=”fadeIn” link=”https://andreaskaravanas.gr/wp-content/uploads/2018/08/troxonet-new.jpg”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Έτσι, αφού αποφασίσαμε πως θα ήταν προτιμότερο να αναπτύξουμε μια νέα ιστοσελίδα (χτισμένο στο γνωστό κι αγαπημένο μας WordPress) ξεκίνησαν τα ατελείωτα βράδια για keyword research.

Ναι αλλά γιατί τόση ώρα μιλάω σε α’ πληθυντικό; Ποιοί είναι οι «εμεις»;

Ο αφανής ήρωας της υπόθεσης είναι ο Βασίλης.

Ο Βασίλης, expert στο χώρο του data science και με τεράστιο πάθος στην ανάλυση δεδομένων, έβγαλε μερικά απίστευτα συμπεράσματα σχετικά με τη βαρύτητα/σημαντικότητα των keywords που θα έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε στο content μας. H βασική αρχή μας ήταν να βρούμε ποιες λέξεις κλειδιά είχαν:

  1. Μεγάλη και σημαντική μηνιαία αναζήτηση
  2. Όσο το δυνατόν λιγότερο ανταγωνισμό

Όταν λέμε σημαντική, εννοούμε να ψάχνει όρους οι οποίοι υποδηλώνουν πως αυτός που αναζητά, θέλει να αγοράσει (π.χ. “Τιμές ελαστικών”) ή να καλέσει για ραντεβού (π.χ. “ευθυγράμμιση τροχών στην Πάτρα”)

SEO Audit Process

Ευτυχώς για μας υπάρχει το Ahrefs, ένα εργαλείο το οποίο ανάμεσα στις πολλές δυνατότητές του μας δίνει στατιστικά για τον όγκο αναζητήσεων και τον ανταγωνισμό των λέξεων κλειδιών που ενδιαφερόμαστε. Το interface του μοιάζει κάπως έτσι:

Κατα δεύτερον μας δίνει μια πολύ αναλυτική παρουσίαση του ανταγωνισμού όσον αφορά τη SEO στρατηγική τους. Αναλυτικά μπορέσαμε να δούμε:

  1. Πόσα backlinks έχει το κάθε domain
  2. Πόσα referring domains οδηγούν στη σελίδα τους
  3. Ποιες και πόσες είναι οι λέξεις κλειδιά που κάνει rank το website τους
  4. Τι anchor text χρησιμοποιούσαν

 

Το συμπέρασμά μας ήταν πως οι λέξεις κλειδιά που αφορούσαν ελαστικά, όπως:

  • ελαστικά
  • elastika online
  • βουλκανιζατέρ
  • ελαστικά αυτοκινήτων
  • ευθυγράμμιση

είχαν αρκετό ανταγωνισμό, κάτι που σήμαινε ότι αρχικά έπρεπε να ασχοληθούμε με τα λεγόμενα low-hanging fruits ή αλλιώς τις εύκολες νίκες. Μερικές τέτοιες λέξεις κλειδιά ήταν οι εξής:

  • ελαστικά στην Πάτρα
  • βουλκανιζατέρ Πάτρα
  • τιμές ελαστικών αυτοκινήτων Πάτρα

Οι οποίες ναι μέν δεν είχαν τεράστια μηνιαία αναζήτηση (<500) αλλά αν καταφέρναμε να ανέβουμε στην πρώτη σελίδα της Google γι’αυτούς τους όρους, θα μπορούσαμε με επιπλέον προσπάθεια να στοχεύσουμε και τους πιο ανταγωνιστικούς όρους.

Let’s build this shit!

Με έτοιμα reports και σαφείς οδηγίες για τη δημιουργία & τοποθέτηση περιεχομένου, ξεκίνησε το αγαπημένο μου κομμάτι, web design & development.

Ήθελα να βρώ ένα template που να πλαισίωνε σωστά μια επιχείρηση σχετική με αυτοκίνητα και ξεκίνησα το ψάξιμο στο Themeforest. (ναι, είναι affiliate link )

Αφού καταλήξαμε από κοινού με το Βασίλη και το Θάνο (ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης που σου ανέφερα πιο πάνω) στο πιο ταιριαστό template, ξεκίνησε το developing. Η αλήθεια είναι ότι μου αρέσει αρκετά, προτού χτίσω μια ιστοσελίδα, να τη σχεδιάζω στο χέρι (old-fashion way), κι έτσι μπόρεσα σε μια βδομάδα να υλοποιήσω ένα prototype. Ready, Set, GO!

Όσον αφορά το SEO, κάθε υποσελίδα είχε το δικό της μοναδικό URL, δικό της ξεχωριστό meta description και κείμενο αυστηρά ελεγμένο ώστε να είναι ελκυστικό στους αναγνώστες αλλά και να είναι σωστό στα “μάτια” της Google. Οι βασικοί κανόνες που ακολούθησα είναι γραμμένες σε ένα υπέροχο infographic του Brian Dean και μπορείς να το βρείς εδώ.

Εδώ να πούμε ένα μπράβο στον Κωνσταντίνο, content editor, ο οποίος έμαθε γρήγορα πως μπορεί να γράφει engaging content το οποίο παράλληλα να είναι optimised για τις μηχανές αναζήτησης.

Now what?

Ωραία όλα αυτά, το website είναι έτοιμο, τα γραφιστικά φτιαγμένα στο χέρι, νέες φωτογραφίες για κάθε υπηρεσία ξεχωριστά και τα κείμενα υπέρ του δέοντος σωστά, αλλά τώρα τί; Περιμένουμε;

Πολύ σωστά κατάλαβες, μάλλον όχι!

Η μαγεία του Search Engine Optimisation δε σταματάει μόνο στο on-page αλλά συνεχίζει και εκτός της ιστοσελίδας, το λεγόμενο off-page! Κάποιοι το θεωρούν εύκολο, άλλοι δύσκολο! Η αλήθεια είναι πως δε θέλει κόπο, θέλει τρόπο.

Ένας πολύ σημαντικός και ανα χρόνια αμφιλεγόμενος παράγοντας για το πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει μια ιστοσελίδα είναι ο αριθμός των backlinks.

Backlinks είναι όλα εκείνα τα websites τα οποία μας αναφέρουν και οδηγούν στη βασική μας ιστοσελίδα. Έτσι όσο πιο πολλά websites οδηγούν σε εμάς τόσο το καλύτερο στα μάτια της Google γιατί καταλαβαίνει πως είμαστε legit και παράγουμε καλό & χρήσιμο content. Θα δείς ότι ήδη το έκανα κι εγώ στο άρθρο που διαβάζεις, όταν ανέφερα το άρθρο του Brian Dean. Καλά μέχρι εδώ;

Not so fast!

Whitehat vs Blackhat

Μέχρι πριν λίγα χρόνια, ο καθένας (όχι εγώ ) μπορούσε να φτιάξει εύκολα αμέτρητα spam links τα οποία οδηγούσαν στην ιστοσελίδα μας και ανέβαζαν γρήγορα το website στην κορυφή, μέχρι που ήρθε το Google Penguin update, το οποίο ανέλυσε ποιες σελίδες χρησιμοποιούσαν κακόβουλα links για να ανέβουν στις κατατάξεις αποτελεσμάτων και τις “τιμώρησε με πέναλτυ” .

Έτσι ακολουθήσαμε μερικές whitehat τεχνικές για να μπορέσουμε να κερδίσουμε μερικά ποιοτικά backlinks. Ποιες ήταν αυτές;

  1. Επικοινωνία με συνεργάτες ελαστικών (Michelin, Pirelli κλπ) οι οποίοι τοποθέτησαν πρόθυμα το link μας στο website τους. Εδώ να αναφέρουμε πως μετράει και η ποιότητα/βαθμολογία (Domain Rating) του referring domain. Προφανώς η Michelin και οι υπόλοιποι μεγάλοι κατασκευαστές ελαστικών έχουν τεράστιο authority στο industry κάτι που σημαίνει ότι θα μας ευνοούσε αρκετά η Google με ένα backlink τους.
  2. Επικοινωνία με τοπικούς news publishers για έκδοση δελτίου τύπου στο οποίο προφανώς θα υπήρχε link για να επισκεφτούν οι αναγνώστες τους το νέο website της Troxonet.
  3. Citations. Μία λέξη, χιλιάδες ώρες. Με τον όρο citation εννοούμε τις αναφορές σε online λίστες επιχειρήσεων. Για να στο θέσω πιο απλά, Χρυσός Οδηγός. Μόνο που δεν υπάρχει μόνο ο Χρυσός Οδηγός αλλά εκατοντάδες άλλες ιστοσελίδες καταχώρησης επιχειρήσεων. Το καλό είναι ότι παίρνεις εύκολα αρκετά backlinks διότι το μόνο που χρειάζονται είναι το λεγόμενο NAP (Name, Address, Phone) – βέβαια εμείς βρήκαμε και αυτά που καταχωρείς και website address, δηλαδή NAPW. Μαζί με αυτό το βήμα, οργανώσαμε και το Google My Business της επιχείρησης –  το οποίο μας απέφερε γύρω στα 30-40 τηλεφωνήματα ανα μήνα και αρκετά θετικά reviews.

Positive Results, at last

Αυτές οι 3 πρακτικές ήταν –  για αρχή – αρκετές για να πάρουμε μια πρώτη γεύση στα αποτελέσματα του search engine optimisation που πραγματοποιήσαμε. Η αλήθεια είναι πως το SEO δε σου φέρνει γρήγορα αποτελέσματα γι’αυτό το λόγο ενημερώσαμε εξ’αρχής πως την πρώτη θέση θα τη δούμε σε βάθος τουλάχιστον 6 μηνών. Κι έτσι κι έγινε:

Από τις 26 Ιουλίου που ξεκινήσαμε και το troxonet.com βρισκόταν στην 8η θέση για τον όρο “ελαστικά Πάτρα”, τελικά 21 Φεβρουαρίου πιάσαμε το στόχο μας για την 1η θέση!

Παράλληλα το ίδιο έγινε και για τη λέξη “ευθυγράμμιση” όταν φτιάξαμε το *απόλυτο* blog post με θέμα το κάθε πότε χρειάζεται η ευθυγράμμιση τροχών. Μόνο που αυτή τη φορά η λέξη κλειδί ήταν και πιο ανταγωνιστική αλλά και ξεκίνησε από τη 66η θέση (!!). Ο στόχος επετεύχθη 4 Φεβρουαρίου, 6 μήνες μετά την ολοκλήρωση του website.

Lesson taken, ποτέ μην πιστέψετε κάποιον ο οποίος θα σας υποσχεθεί την πρώτη θέση της Google σε 1 εβδομάδα ή 1 μήνα. Το σωστό SEO γίνεται με whitehat τεχνικές και παίρνει χρόνο! Επίσης είναι πολύ σημαντικό να μην “βολευτούμε” με την 1η θέση και να σταματήσουμε τις απαραίτητες ενέργειες για SEO, καθότι όσο εύκολα (ή δύσκολα) ανεβήκαμε στην 1η θέση άλλο τόσο εύκολα μπορούμε να πέσουμε. Έτσι χρειάζεται η συνεχής υποστήριξη με δημιουργία νέου περιεχομένου και υλοποίησης στρατηγικών SEO αν θέλουμε να έχουμε οργανικούς επισκέπτες.

Τα θετικά του SEO δε σταματάνε εδώ, καθώς είδαμε ότι ως αποτέλεσμα των δυνατών backlinks, του ποιοτικού περιεχομένου και του σωστού content marketing, οι μηνιαίοι επισκέπτες αυξήθηκαν ανά μήνα. Παρακάτω μπορείτε να δείτε την ανοδική πορεία των μηνιαίων επισκεπτών:

Όπως φαίνεται και από το γράφημα, ξεκινήσαμε με 275 χρήστες τον 1ο μήνα (Αύγουστος 2017) και μέχρι σήμερα οι μηνιαίοι χρήστες αυξάνονται σε πάνω από 1.300. Εδώ θέλω να σημειώσω πώς απεικονίζονται μόνο οι επισκέπτες που έρχονται οργανικά, δηλαδή από τα αποτελέσματα αναζήτησης, και όχι από distributed ή paid content (π.χ Facebook, Google Ads κλπ).

Conversion Goal: Achieved or nah?

Ωραία όλα αυτά, ωραία η αύξηση του traffic και των keywords αλλά η ερώτηση που πρέπει να μας απασχολεί είναι η εξής:

Πόσα τηλεφωνήματα είχε η επιχείρηση;

Και εδώ έρχεται η ικανοποίηση ενός Growth Engineer. Γιατί δε μετράει μόνο να έχεις data-driven mindset και να εφαρμόζεις στρατηγικές SEO, αλλά να πετυχαίνεις το money goal σου, δηλαδή θετικό ROI για την επιχείρηση.

Για τη διάρκεια της συνεργασίας μας η Troxonet μέσα από το website συγκέντρωσε…

*drums roll*

454 Phone Calls!

Και αυτά είναι μόνο μέσα από το website. Το Google My Business της επιχείρησης σημείωσε συνολικά…

*second drums roll*

307 Phone Calls!

Μιλώντας για 761 τηλεφωνήματα σε 6 μήνες εννοούμε (ναι μη το ψάχνεις τα υπολόγισα) 5 τηλεφωνήματα/μέρα (η επιχείρηση λειτουργεί και Σάββατο). Εδώ οι κακεντρεχείς θα πουν: “Ναι σιγά τα 5 τηλεφωνήματα τη μέρα, ΚΑΙ;”

Προτού το αναρωτηθείς αυτό, υπολογίσαμε πως αυτά τα τηλεφωνήματα ήταν (σχεδόν) στοχευμένα πάνω στο κλείσιμο ραντεβού για κάποια υπηρεσία της Troxonet. Οπότε, δεν κάλεσαν απλά για να πουν καλημέρα, αλλά αφού έψαξαν και είδαν ότι η Troxonet έχει μια σωστή online παρουσία, ήρθαν σε επικοινωνία για να εξυπηρετηθούν και να μάθουν περισσότερες πληροφορίες.

Το ακριβές conversion rate από τηλεφώνημα σε πελάτη ήταν αρκετά δύσκολο να υπολογιστεί λόγω της μορφής της επιχείρησης αλλά αν υποθέσουμε πως ο 1 στους 5 τελικά ήρθε στην Troxonet και πλήρωσε από 30€ (average κόστος υπηρεσίας), αυτό σημαίνει +630€/μήνα στην επιχείρηση, από εκεί που ήταν 0€ λόγω της μηδενικής online παρουσίας πριν τον Αύγουστο του 2017.

Not bad at all. Και βέβαια το ωραίο και challenging είναι να κάνεις scale και να ανεβάσεις τα νούμερα αυτά με σωστό optimisation.

Conclusion

Για το SEO έχουμε να πούμε αρκετά ακόμα. Αυτό ήταν ένα overview της στρατηγικής που ακολούθησα για την Troxonet. Έφτιαξα και ένα infographic παρακάτω όπου παρουσιάζω συνοπτικά όλες τις ανάγκες και ενέργειες SEO που πραγματοποιήθηκαν για την Troxonet. Έχω σκοπό να μοιραστώ δωρεάν όλα τα growth hacks που υλοποίησα και συνεχίζω να υλοποιώ στην καθημερινότητά μου σε άλλα projects.

Stay tuned![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_single_image image=”8328″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row]