Table of Contents
Αν κάτι παρατηρώ σε μεγάλο βαθμό τα τελευταία 2 χρόνια είναι ότι όλοι (SMBs, Ελεύθεροι επαγγελματίες, Ιατροί, η κουτσή Μαρία κλπ) προσπαθούν να μπουν στο χώρο του digital advertising και να πάρουν – δικαιωματικά – ένα μερίδιο από την πίτα.
Είμαι σίγουρος ότι και πολλοί ακόμη marketers έχουν δεχθεί τηλεφωνήματα και requests για να στήσουν τις διαφημιστικές καμπάνιες για λογαριασμό πελάτη τους. Πλέον θεωρείται αρκετά εύκολο να φτιαχτεί ένα ad – ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Εύκολο ή δύσκολο αυτό είναι υποκειμενικό.
Παρατηρώ επίσης, ότι όσο εύκολα φτιάχνει κάποιος μια διαφήμιση άλλο τόσο δύσκολο είναι να φέρει αποτελέσματα για αρκετούς λόγους, όπως για παράδειγμα:
Καταλάβατε που το πάω.
Έχουν πέσει ΟΛΟΙ με τα μουτρα να δώσουν λεφτά στο Meta/TikTok/Google και έχουν ξεχάσει τα θεμέλια τους στο 2015. Ξεχνάνε πως χέρι-χέρι με τα ads πάει ένα καλοστημένο Landing Page ή ένα Product Page στην περίπτωση του eshop. Το ένα λειτουργεί συμπληρωματικά του άλλου. It’s Yin Yang.
Και μέσα σε αυτούς, πολλές φορές έχω βρεθεί κι εγώ. Αλλά πότε είναι μια καλή στιγμή να γίνει μια αξιολόγηση του eshop ή του landing page σου; Τι θα πρέπει να αλλάξεις και να βελτιώσεις; Πως μετράς τα αποτελέσματα;
Οι ερωτήσεις αυτές θα δώσουν κάποιες πρώτες καλές απαντήσεις για να ασχοληθούμε επιτέλους με το ζήτημα του Conversion Rate Optimisation και της κατασκευής ενός σύγχρονου και σωστού website που μπορεί να μεγιστοποιήσει τα αποτελέσματα των ads.
Χωρίς πολύ θεωρία θα μπω στο ψητό, και θα παρουσιάσω αρχικά τα οφέλη ενός σωστά στημένου website αλλά και πως καταφέραμε να αυξήσουμε το AOV & Conversion Rate ενός fashion ecommerce business.
Για να κατανοήσουμε τα οφέλη του CRO ας κάνουμε μια γρήγορη μαθηματική πράξη:
Ας πούμε ότι επενδύουμε 1.000€ στη διαφήμιση και έχοντας 0,5€ Cost-per-Click (CPC) έρχονται 2.000 άτομα στο website μας.
Ας υποθέσουμε τώρα ότι έχουμε 1% Conversion Rate και μέση αξία καλαθιού (AOV) 35€.
Αυτό σημαίνει ότι:
2.000 άτομα x 0.01 conversion rate = 20 αγορές x 35€ = 700€ τζίρος
Με αυτό το ρυθμό χάνεις 300€!
Ας αλλάξουμε τώρα την κατάσταση και ας βελτιώσουμε το website μας για τον επόμενο μήνα ώστε να επιτύχουμε καλύτερα αποτελέσματα. Αν καταφέρουμε και αυξήσουμε το Conversion Rate στο 3% – και ας κρατήσουμε και το AOV στα 35€ (πράγμα σπάνιο αν κάνεις implement cross-selling τεχνικές) τότε τα αποτελέσματα θα έχουν ως εξής:
2.000 άτομα x 0.03 conversion rate = 60 αγορές x 35€ = 2.100€ τζίρος
Άρα +1.100€ μικτό κέρδος!
Ένα τόσο μικρό ποσοστό μας δίνει κατευθείαν θετικό πρόσημο στις πωλήσεις!
Το fashion brand που θα αναλύσω σήμερα είναι το LUXMII. Ένα αυστραλιανό fashion brand το οποίο πουλάει λινά ρούχα για γυναίκες.
Η πρώτη εκδοχή του website ήταν αυτή:
Ενώ μερικά από τα στατιστικά του Φεβρουαρίου 2022 ήταν αυτά:
+ Extra Fact: Το ποσοστό των πελατών που αγοράζαν 2+ items στην παραγγελία τους ήταν 20%.
Για να γίνει σωστό CRO έπρεπε να αναλύσουμε τα sections εκείνα που παρατηρήσαμε inconsistency και να κατανοήσουμε τη διαφορά που θα έφερνε η βελτίωση τους.
Τα πιο βασικά από αυτά ήταν:
Εφόσον λοιπόν ξεκινήσαμε το design & development αποφασίσαμε πως τα βασικά χαρακτηριστικά που πρέπει να προστεθούν στη νέα έκδοση του website είναι τα εξής:
Έτσι η προϊόντική σελίδα μεταμορφώθηκε σε αυτή:
Έτσι η σελίδα κατηγορίας μεταμορφώθηκε σε αυτή:
Αν και η αρχική σελίδα δεν είναι μια sales page και τόσο κοντά στο checkout όσο το product page, αποφασίσαμε να κάνουμε ένα ολικό revamp προσθέτοντας σημαντικές λεπτομέρειες. Σαν “βιτρίνα” λοιπόν αποφασίσαμε πως θα συμπεριλάβουμε:
Τέλος, η αρχική σελίδα μεταμορφώθηκε σε αυτή:
Εφαρμόζοντας τα παραπάνω καταφέραμε και είδαμε τα εξής στατιστικά για τον Ιούλιο 2022:
Φυσικά ως αποτέλεσμα των παραπάνω υπήρξε μια φυσιολογική αύξηση κέρδους και ROAS.
Πριν γίνουν τα παραπάνω αισθητικά improvements & optimisations θεωρούσαμε πως ευθύνονται τα ads για το χαμηλό performance. Πιστεύαμε πως δε χρησιμοποιούμε σωστά creatives/copies στα ads στο Facebook/Google κλπ. Φυσικά το πρόβλημα δεν ήταν αυτά καθ ότι μπορώ να πω ότι τα ads δεν αλλάξανε καθόλου και φέραν αμέσως πολύ καλύτερα αποτελέσματα σε Αμερική και Αυστραλία.
Στόχος μας σαν agency είναι, και πάντα θα είναι, τα marketing-ready websites. Με τον ανταγωνισμό και τα CPMs να αυξάνονται εκθετικά κάθε χρόνο (όχι μόνο στα fashion brands αλλά και στα υπόλοιπα markets) θέλουμε να βλέπουμε και να παρέχουμε γερά θεμέλια και well-optimised funnels/shops/landing pages.
Thoughts?
Introduction 360 marketing agencies. Αυτή η μάστιγα. Ενώ στο εξωτερικό παρακολουθώ αρκετά niche agencies που…
Introduction Σίγουρα τα €100K είναι ένας ωραίος στόχος αλλά τα δύσκολα έρχονται όταν μπαίνει ο…
Introduction Agency vs Product. 1 σύγκριση, 1000 απόψεις. Η αλήθεια είναι πως μετά από εκατοντάδες…
Introduction 10 μήνες ατελείωτων στρατηγικών marketing έχουν καταγραφεί στο παρόν άρθρο (το οποίο ανανεωνόταν συνεχώς…
Είναι καλοκαίρι, έχουμε τελειώσει το website της Αχαϊκής Πίτας και ψάχνουμε ένα τρόπο να βρούμε…