Skip links

Αύξηση Traffic x20: Βήμα-βήμα το Content Marketing plan της Base Training!

Share

Από μικρός ήξερα πως θα ασχοληθώ με τους υπολογιστές ή όπως το λέει η μαμά “με αυτό το διάολο”.

Δυστυχώς, δε συνέβη το ίδιο με τη γυμναστική και τα αθλήματα.

Αυτό όμως δεν με εμπόδισε από το να εισέλθω στο χώρο της γυμναστικής και του fitness κάνοντας αυτό που ξέρω καλά.

Τέλη Αυγούστου του 2018 συναντήθηκα με τον Πάνο Μπαλατσινό, ιδιοκτήτη και καθηγητή της Base Training. Η Base Training αποτελεί μία από τις καλύτερες, αν όχι την καλύτερη, και πιο αναγνωρισμένη σχολή σπουδών για Personal Trainers στην Ελλάδα.

Ο Πάνος ενήργησε έξυπνα και έχτισε το website του παρουσιάζοντας τα πτυχία και τις υπηρεσίες της Base Training.

Ο Πάνος έχτισε στρατηγικές συνεργασίες σε digital επίπεδο ώστε να χτίσει online authority και να θέσει τις σωστές βάσεις.

Γίνε σαν τον Πάνο.

Ο στόχος μας ήταν απλός: να φέρουμε τη Base Training στην κορυφή των αποτελεσμάτων της Google ώστε να προσελκύσουμε νέους ανθρώπους που ψάχνουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στον τομέα του Personal Training ή όπως μου είπε ο Πάνος: “θέλω SEO” 😂.

Για τους πιο geeky φίλους μου, ο σκοπός ήταν να κάνουμε implement το inbound marketing plan ξεκινώντας με TOFU (top of the funnel) content aka blog.

 

Setting the Scene

Αφού ολοκληρώσαμε μια αναλυτική συζήτηση με τον Πάνο για την εικόνα της Base Training, το κοινό που στοχεύουμε αλλά και την ιδιομορφία των διπλωμάτων της και τη διαφορά τους από τον ανταγωνισμό, καταλήξαμε ότι οι κοινοί παρονομαστές σε κάθε blog post θα έπρεπε να είναι οι εξής:

  • Επιστημονικά τοποθετημένα άρθρα βασισμένα σε αξιόπιστες πηγές 
  • Μετάδοση δωρεάν γνώσης για θέματα fitness, διατροφής κλπ.
  • Ενδιαφέροντα, εμπεριστατωμένα ακόμη και fun κείμενα ώστε να διατηρούν το ενδιαφέρον του αναγνώστη

Αλλά και στο τεχνικό (SEO) κομμάτι θα πρέπει να:

  • Έχουν μέγεθος τουλάχιστον 1000 λέξεις
  • Χρησιμοποιηθούν σωστές λέξεις κλειδιά 
  • Τηρούν τους κανόνες του On Page SEO
  • Περιλαμβάνουν visual ή interactive υλικό για μεγαλύτερο engagement
  • Έχουν bullet lists και μικρές προτάσεις για καλύτερη ανάγνωση

 

Let the SEO Games Begin!

Ξεκινάμε το Content Marketing πλάνο μας έχοντας τα εξής βήματα υπ’όψιν:

  1. Market & Competition Research
  2. On Site SEO
  3. Keyword Research
  4. Content Scheduling & Production
  5. Distribution
  6. Measure & Report

1. Market & Competition Research

Δεν θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε σωστά τη στρατηγική μας αν δεν κάναμε ένα σωστό και ολοκληρωμένο SEO Audit για το website αλλά και για τον ανταγωνισμό.

Γι’αυτό το λόγο χρησιμοποιούμε 2 μεθόδους:

  1. Πατροπαράδοτο manual Google Search ή
  2. το Ahrefs

 

 

Με μια απλή αναζήτηση στη Google, οι μεγάλοι ανταγωνιστές αποδείχθηκαν 4 – 5, οι οποίοι εξετάστηκαν με βάσει τους παρακάτω γνώμονες (overview):

  • UI/UX Design (Visual Assets, Content) – είναι ελκυστικό;
  • Content – πως απευθύνονται και επικοινωνούν το περιεχόμενο;
  • CTAs – τι κάνουν τα buttons; που οδηγούν; τι copy περιλαμβάνουν;
  • On Site SEO – τι ταχύτητα φόρτωσης έχουν; ποια είναι η δομή του sitemap;
  • On Page SEO – έχουν χρησιμοποιήσει σωστά τίτλους και κείμενο; Υπάρχει meta description;
  • Social Sharing – υπάρχουν social sharing buttons; έχει τοποθετηθεί OG image;

 

Onward, στο Ahrefs τα δεδομένα έδειξαν τα εξής:

base training, case study, ahrefs beginning

 

Ναι αλλά τι σημαίνουν αυτά τα νούμερα;

Σημαίνουν ότι το website διαθέτει χαμηλά νούμερα σε backlinks και organic keywords. Δηλαδή αν κάποιος έψαχνε τη Base Training θα την έβρισκε με 40 διαφορετικά keywords μόνο (όχι αποκλειστικά στην 1η σελίδα).

Ερώτηση: Τί είναι τα backlinks;

Απάντηση: Είναι τα links τα οποία ανήκουν σε κάποιο άλλο website και οδηγούν σε εμάς. Θεωρείται από πολλούς ο Νο1 παράγοντας που αξιολογεί η Google για τη θέση του website σου στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Εν αντιθέσει, ο ανταγωνισμός είχε πολλά παραπάνω backlinks, καλύτερο Domain Rating και πολύ παραπάνω organic visibility στη Google.

Τι κρατάω από μια τέτοια ανάλυση:

  • Keywords που έχει κάνει rank ο ανταγωνισμός για να τα χρησιμοποιήσω στη SEO στρατηγική μου κατά τη διαδικασία του keyword research
  • Referring domains & backlinks για να κατανοήσω αν έχει κάνει κάποια διαφήμιση σε άλλο website/blog με τη μορφή πληρωμένου άρθρου, αν έχει αναπτύξει κάποια συνεργασία που μπορώ να αναπτύξω κι εγώ μελλονικά
  • Top Content για να δω ποιο page έχει περισσότερα shares και traffic για να σημειώσω περαιτέρω ιδέες για το content μου
  • Paid Keywords που χρησιμοποιεί στην Paid Advertising καμπάνια του άρα σημαίνει ότι έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για το business του

 

2. On Site SEO

Ένα μέρος που αρκετοί παραβλέπουν είναι το On Site SEO. Είναι λάθος να κοιτάμε πως θα χτίσουμε links ή πως θα κάνουμε content marketing αν πρώτα δεν έχουμε σιγουρερυτεί ότι η υποδομή του website μας είναι σωστή.

Ποτέ δε χτίζουμε ένα σπίτι χωρίς θεμέλια!

Problems

Τι κοιτάω και διορθώνω όταν κάνω on site SEO;

  • Διπλότυπο περιεχόμενο
  • Χαμηλή ταχύτητα φόρτωσης
  • Εικόνες μεγάλου μεγέθους
  • Υπερμεγέθη CSS & JS αρχεία
  • 404 Errors
  • Κενά Canonical Tags
  • Αν υπάρχει και αν έχει υποβληθεί το sitemap στο Search Console
  • Την αρχιτεκτονική του website
  • Internal Linking

Ένα από τα καλύτερα εργαλεία που υπάρχει στην αγορά είναι το Screaming Frog, το οποίο σου επιτρέπει να εντοπίσεις πολλά από τα παραπάνω.

Άλλα παρόμοια εργαλεία είναι τα URL Profiler & Sitebulb.

Solution

Αρχικά, εισάγω το link του website στο ScreamingFrog και περιμένω να τελειώσει το crawling.

base training, case study, screaming frog

Όταν τελειώσει θα κάνω export σε csv το οποίο μετά θα μορφοποιήσω σε ευδιάκριτα columns σε μορφή excel ή Google Sheet.

Τέλος θα φιλτράρω τα δεδομένα (με τη χρήση φίλτρου duh!) ανάλογα με αυτά που θέλω να δώ π.χ. html links με status code 404, άρα ποια pages μου καταλήγουν σε 404 και χρήζουν άμεσης διόρθωσης.

Με παρόμοιο τρόπο βρίσκω διπλότυπο ή κενό περιεχόμενο σε τίτλους, headings (H1, H2), meta descriptions κ.ά. ώστε να τα διορθώσω.

Όσον αφορά τη διόρθωση της ταχύτητας φόρτωσης τα 2 δωρεάν εργαλεία που χρησιμοποιώ είναι το GTMetrix και Pingdom Tools, τα οποία μου δίνουν πλήρη εικόνα τι φταίει και τι πρέπει να διορθώσω.

Για να επιταχύνω άμεσα την ταχύτητα φόρτωσης του WordPress χρησιμοποιώ το Swift Performance Light ή το WP Fastest Cache.

 

3. Keyword Research

Μία διαδικασία ανεκτίμητης αξίας! 

Το keyword research είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για το Blog και γενικότερα τη στρατηγική για Content Marketing!

Έχω πει και παλαιότερα, ότι ψάχνουμε λέξεις κλειδιά με:

  • Μεσαία προς μεγάλη μηνιαία αναζήτηση
  • Μικρό ανταγωνισμό

Αυτή τη φορά είπα να το πάω ακόμα παραπέρα και να εντρυφήσω περισσότερο με τα Topic Clusters!

Τί είναι τα topic clusters;

“Με τον όρο topic clusters, εννοούμε την ομαδοποίηση των blog posts γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα και όχι γύρω από ένα συγκεκριμένο keyword.”

Έτσι λοιπόν δεν περιοριζόμαστε σε 1 keyword τη φορά αλλά σε μια ολόκληρη ενότητα γύρω από μια κατηγορία και ομαδοποιούμε τα keywords.

Μπορείς να διαβάσεις ολόκληρο το άρθρο μου γύρω από το Topic Clustering εδώ.

Έτσι οι 4 βασικές κατηγορίες που αποφασίστηκαν ήταν οι εξής:

  • Personal Training (π.χ. πως να γινω personal trainer)
  • Ασκήσεις Γυμναστικής (π.χ. προγραμμα γυμναστικης)
  • Διατροφή (π.χ. πρωτεινες)
  • Γενικά Θέματα Fitness (π.χ. Δείκτης μάζας σώματος)

Κάθε κατηγορία περιλαμβάνει τα δικά της εξίσου ομαδοποιημένα keywords και με βάση αυτά κατασκευάστηκαν οι τίτλοι των Blog posts.

Αν θες να μάθεις τα εργαλεία που χρησιμοποιώ για Keyword Research μπορείς να δείς εδώ.

 

4. Content Scheduling & Production

Αφού ολοκληρωσα το Keyword Research, σειρά είχε ο προγραμματισμός, δηλαδή ένα Content Calendar και κάτι βασικό… ο αρθρογράφος!

Μασκότ αυτή τη φορά μετά από μια έντονη σεζόν, αποτελεί ο Κωνσταντίνος!

Ο Κωνσταντίνος, εκτός από το να ποζάρει με θέα Βοϊδοκοιλιά, ξέρει να κάνει καλά 2 πράγματα που χρειαζόμασταν:

  1. Να γράφει πολύ ωραία, αναλυτικά, αστεία και μελετημένα άρθρα
  2. Να τηρεί όλους τους κανόνες On Page (σωστή χρήση keywords & LSI, internal linking, Headings κλπ)

Αυτά και μόνο αρκούσαν να χτιστεί σε δυνατό επίπεδο το Content της Base Training και να πετύχουμε το ranking των keywords στις πρώτες θέσεις.

Εδώ γεννιούνται κάποιες απορίες που συναντώ καθημερινά…

— Πόσα blog posts πρέπει να γράφω;

— Κάθε πότε πρέπει να δημοσιεύσω τα άρθρα;

— Πώς θα επιλέξω το ιδανικό keyword;

— Άμα δημοσιεύσω παραπάνω περιεχόμενο θα κουράσω το κοινό μου;

Η αλήθεια είναι πως δεν υπάρχει μαγική φόρμουλα καθώς εξαρτάται από ορισμένους παράγοντες. Έχω δεί άυξηση σε 100K visitors με 3 άρθρα το μήνα και 10K visitors με 20 άρθρα το μήνα.

Αυτό που πρέπει να τηρήσουμε σίγουρα είναι:

  • Πολύ σωστό On Page SEO
  • Μεγάλα άρθρα
  • Εύκολη ανάγνωση
  • 20% production – 80% promotion
  • CONSISTENCY!

 

Έτσι αποφασίσαμε με την ομάδα της Base Training και τον Κωνσταντίνο πως θα παράγουμε 1 άρθρο ανά μία εβδομάδα. Και το τηρήσαμε μέχρι και σήμερα!

 

5. Distribution

Υποθέτω πως παρατήρησες παραπάνω κάτι που δεν συσχετιζόταν άμεσα με την παραγωγή content.

20% production – 80% promotion

Τι εννοεί ο ποιητής;

Ότι, όποια προσπάθεια κι αν κάνεις να γράψεις “ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΡΘΡΟ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ”, αυτό δεν έχει καμία αξία αν δεν το δει άνθρωπος. 

Λογικο; Ναι!

Δικαιο; Ναι!

Έγινε πράξη; Σαφώς!

Ζούμε στην εποχή που αν το διαβάσει μόνο η μαμά, δεν έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία. 

Promote your content people!

 

 

Ναι αλλα πού;

Το σχέδιο της Base Training ήταν απλό. Να μοιράσουμε το περιεχόμενο αυτό σε:

  • Social Media (Facebook Page & Instagram)
  • Το Facebook Group που διαθέτει
  • Τα προφίλ των καθηγητών, γυμναστών και φίλων
  • Forums περί γυμναστικής και fitness
  • Social Ads
  • Guest blogs (Bonus: απόκτηση backlink)

 

Έτσι λοιπόν έγινε μια συντονισμένη προσπάθεια ώστε κάθε εβδομάδα το blog post να φθάνει στα μάτια όσο περισσότερων επισκεπτών γίνεται!

Με τον καιρό, το καλό περιεχόμενο ανταμοιβόταν! Πως;

  • Με θετικά σχόλια & engagement στα Social Media
  • Με backlinks
  • Με μείωση του bounce rate
  • Με αύξηση του traffic!

 

6. Measure & Report

Κάπως έτσι λοιπόν και με μπόλικη υπομονή παρακολουθήσαμε το Blog της Base Training να απογειώνεται και η Google να μας “χαρίζει πόντους”!

Αυτό φυσικά σημαίνει πως πολλά από τα άρθρα ανέβηκαν στις πρώτες θέσεις της Google και μαζί ανέβηκε όλο το reputation του Website το οποίο μας εξασφάλισε ranking περισσότερων keywords και υποσελίδων σχετικά με το certification!

 

Results Time!

Με ένα check στο Ahrefs σήμερα βλέπουμε τα εξής στατιστικά:

base training, case study, ahrefs

 

✔️ Αύξηση του DR (Domain Rating) από 2.1 σε 15

✔️ Σημαντική αύξηση των Backlinks

✔️ Αύξηση Referring Domains από 3 σε 56

✔️ Αύξηση των οργανικών keywords από 40 σε ~4.100 (!) με 100 από αυτά στην 1η σελίδα!

✔️ Αύξηση του organic traffic από 254 σε 5.708 άτομα το μήνα! (!) όπως φαίνεται στα Analytics:

base training, case study, analytics

Αυτή η ένδειξη αποτελεί ΜΟΝΟ το Organic Traffic και όχι το συνολικό, ως επισήμανση των αποτελεσμάτων μόνο στο Google Search.

Ενώ μερικά από τα keywords που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις είναι τα εξής:

  • personal trainer
  • αερόβια άσκηση 
  • σχολη personal trainer
  • σεμιναρια personal training
  • δείκτης μάζας σώματος
  • διπλωμα personal training
  • φυστικοβούτυρο ( 😂)
  • personal training
  • functional training

 

Monitoring

Αρκετά σημαντικό για την παρακολούθηση της πορείας είναι να κάνουμε track τα main keywords.

Αυτό σημαίνει ότι παρακολουθούσα εξ’ αρχής κάποια σημαντικά keywords όπως το “διπλωμα personal training” αλλά και το main keyword κάθε άρθρου για να γνωρίζω ανά πάσα στιγμή την εξέλιξή του στα SERPs.

Φυσικά θα έχεις δωρεάν tool, δοκίμασε το SERPROBOT.

 

Conclusion

Το Content Marketing είναι σίγουρα ένας ωραίος και αποδοτικός τρόπος να αυξήσεις το traffic σου μεθοδικά και αποτελεσματικά!

Τα αποτελέσματα είναι ακόμη πιο θεαματικά όταν ανοίγεσαι και σε international αγορές όπου εκεί το target audience είναι χιλιάδες φορές μεγαλύτερο! 

Ο σκοπός μας τελικά παραμένει το final conversion. Το Content Marketing strategy που ανέλυσα σήμερα είναι το πρώτο βήμα για την υλοποίηση όλου του Inbound Marketing πλάνου, το οποίο θα αναλυθεί σε επόμενο post.

Join the Discussion

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.